13 september Boedapest

13 september 2022 - Boedapest, Hongarije

Vandaag mochten we ong  250 km in de auto zitten om ons van Wenen naar Boedapest te verplaatsen, we betrokken op tijd en namen dit x wel een tol weg, we verlaten het drukken Wenen, we zaten nl midden in de ochtend spits, maar qua files viel het wel mee. We verlaten Oostenrijk en rijden Hongarije binnen, ook hier volop landbouw, akkers vol met mais, de boeren zijn lekker bezig hier, we stoppen onderweg voor een bakkie en we gaan door, we brullen heerlijk mee op de muziek, tenminste als de zender niet steeds weg valt, ik moet telkens een andere zender opzoeken. Maar goed als ik weer wat vind brullen we lekker verder op ABBA,Queen,enz enz.

Je weet als bijrijder heb je het niet makkelijk, je moet de piloot tevreden houden, dus goede muziek, af en toe een snoepje, slokje water geven, route in de gaten houden, op de weg letten af en toe in slaap vallen, dus best zwaar.

We kunnen lekker door tuffen, we zijn rond een uur of 1 in Boedapest, en wat ik ziet prachtige gebouwen, beelden, heerlijk ik geniet. We komen op de camping mogen eerst plek uitzoeken en dan naar de receptie, ziet er allemaal goed uit, gelukkig weer douche gordijn.

Voordat we op de fiets stappen nemen we een soort lunch en stappen we op de fiets, op naar de binnen stad, en ja dat fietsen hier gaat net als in Tsjechië, over de stoepen, soms weer stukje weg, dan weer geasfalteerd, dan weer klinkers, ze zijn hier gek op stoplichten, soms heb je van die rare oversteken, stukje recht en dan schuin. We komen gelukkig bij een Starbucks aan, daar moest natuurlijk weer een beker worden gekocht, ik ga foto’s maken van een verschrikkelijk mooi station gebouw, Ben blijf op wacht bij de fietsen, want er word erg nagekeken en gewezen, of ze verklaren ons voor gek, wie zal het zeggen.

En we fietsen door, we zoeken één infopunt, om te kijken voor een hop of/af bus, kunnen we de stad goed zien en dan altijd nog besluiten wat we nog willen bezoeken. We bestellen 4 tickets en gaan weer naar buiten waar we aangesproken worden door een Nederlander, die hier woont, Ben blijft ff kletsen met het mannetje, hij wil nooit meer terug naar Nederland, ook al wonen ze kinderen daar, hij reist af en toe heen en weer.

Team G gaat terug naar de camper, Ilse is nog steeds niet in orde, en wij gaan nog ff verder Boedapest in, we willen echte Hongaarse goulash soep eten, en dat lukt, het zag er niet uit maar het was heerlijk. Na het avondeten fietsen we naar huis, we slingeren weer door Boedapest terug naar de camping, moe en voldaan nemen we nog een bakkie, praten nog ff wat door, zus heeft de was gedaan( is hier gratis) en Gerard heeft een mooi lijntje gespannen, dus ze kan de was ophangen.

Boedapest, de stad is gelegen aan weerszijden van de Donau, en daar varen we morgen ook over heen, en nog een stadswandeling, 3 in 1, dus het word morgen kei druk.

Ben is de snijplank kwijt, ik schijn hem te hebben opgeruimd, maar dat is niet mijn teamtaak, ik droog af, jammer joh Ben

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cliënt 18:
    14 september 2022
    Prachtige omgeving. Geniet can je reis.👍🥳
  2. Patricia Van Ooyen:
    14 september 2022
    Zit er weer heerlijk van te genieten.
    Wist je dat nu de hele familie in Hongarije zit😉
  3. Ben:
    14 september 2022
    Mij God nee toch zal het even aan Ilse en Geert doorgeven dat hun familie hier ook is🧐🥴😭😭