26 juni van Kassel naar Potsdam 370 km

26 juni 2021 - Potsdam, Duitsland

Het is vandaag de 26 juni over een half jaar is het 2de kerstdag,moet je toch nog niet aandenken.

Gisteren voor het eerst in onze Truus geslapen, een hele belevenis , toch weer. Wij met zijn 2en op een 1.40 matrasje. Tot half 3 ging het goed maar toen was het ff over. Durfde mij niet te bewegen want als ik keerde of Ben dan ging Truus wiebelen en ik ben nog al bewegelijk, en wil eigenlijk 1.40 voor mezelf alleen hebben. Ik dacht ga ik op de chauffeur stoel zitten met mij fleece deken om mijn heen, zo heb ik ff een half uurtje gezeten met mijn boek, maar Ben vond dat geen goed idee, dus ik weer terug naar de 1.40 matras ben toch weer inslaap gesukkeld en Ben ook. Toen hij ging douche om 06h00 heerlijk alleen ff gelegen.

Nadat we allemaal gedoucht, ontbeten hadden gingen we op weg naar Kassel city, staan wij bij een stoplicht word er op het raampje getikt, Ben draait het raam naar beneden en er gaat iemand gelijk in het Duits( hoe kan het ook anders) tegen Ben praten. Dat er nog schoenen op het fietsenrek staan, Ben zegt wat moet die vent, gelukkig snapte we hem en ik eruit staan mijn douche slippers nog te drogen op het fietsenrek. Ondertussen was Gerard door gereden, maar die zagen we weer staan. Rondje Kassel gedaan met de camper om een goed plekje te vinden, en ja hoor die vonden we dicht bij de Lidl. Fietsen eruit/eraf en hup op de E-bikes naar Kassel city. Dat fietsen in Duitsland is ook nog een dingetje, ze kunnen hier geen echte fietspaden zoals bij ons dus fietsen we op een soort stoep.

Gerard raakte natuurlijk weer aan de praat met een dame, Gerard hobby is nl praten, maar deze dame brengt ons midden in Kassel op de fiets, krijgen gelijk allerlei tips en ze verteld alles over Kassel. De rondvaart gaan dit jaar niet, de fontein werkt ook niet op het ogenblik. We gaan een kerk bezoeken, aan de buitenkant historisch, binnenin heel modern, zo jammer.

We doen een rondje in de kerk, steken een kaarsje aan, maken wat foto’s en gaan weer verder. We lopen verder en gaan heerlijke wafels eten met en overheerlijk bakkie.

We lopen nog door Kassel en gaan weer op de fiets aan, we gaan nog ff shoppen in de Lidl, daar loopt een DAME met een schoonmaak karretje, die wilde ik wel vermoorden, kwam waar ik stond telkens aan met dat minder prettige ding. Ik werd ineens zo moe, de Corona moeheid, zeer bekend.

Boodschappen/fietsen opgeladen en door naar Potsdam, onderweg  mocht ik van de stuurman ff slapen, dat wilde ik niet maar ging toch even een half uurtje onderzeil.

we staan nu op een camping waar je alleen maar kan staan, we zouden hier 2 nachten blijven maar het plan word veranderd morgen gaan we eerst Potsdam in en als we hetgezien hebben gaan we als vast richting Polen.

Onze kok had een overheerlijke maaltijd klaar gemaakt hij kan ook alles, stuurman, kok en zeuren tegen mij. Gisteren hadden we 29 km gefietst vandaag maar 10. We hebben ook getankt diesel zowat €1.62 langs de grote weg terwijl het in de dorpjes €1.38 dus tanken doen we in de dorpjes.

We zitten nu nog lekker buiten, het was vandaag weer een schitterende dag, de reis op de grote weg was weer mooi genoten van de lappen dekens, en die Duitsers zijn zeer ijverig, zijn altijd aan de weg bezig.

1. Rick:
    Nou, nou, nou ...
    Wat een verhalen zeg!
    Van een 1.40 meter matrasje tot een schoonmaakkarretje in de LIDL.
    En daar tussenin wat fietsen, een autobaantje pakken, een kerk bezoeken en een aankloppende duitser in het duits.
    Wel leuk hoor Karin en Ben (en de (schoon)zus/zwager) om die verhalen te venemen!
    Verhalen van overdag en nu komen de verhalen ook al van de nacht!
    Fijne reis verder en tot een volgende keer!
  2. Han&Hen:
    27 juni 2021
    Leuk stel, die 3 voor die kerk(?)...🤣. Wat is eigenlijk de trouwdatum van Peter en Justyna?
  3. Ben en Karin:
    de trouwdatum is 3 en 4 juli, foto’s volgen wel denk ik
  4. Esther:
    27 juni 2021
    Smullen Kaat, van je mooie verhalen. Leuk dat ik mee mag liften !!
  5. Cisca:
    27 juni 2021
    Leuk om te lezen die stuurman komt goed van pas
  6. Bertie Van den Eijnden:
    27 juni 2021
    Geweldig. Wat een verhalen. Potsdam komt ook op mijn lijstje.
  7. Ben en Karin:
    27 juni 2021
    Moetje zeker doen Bertie, en als de coronation ooit voorbij is gaan er weer volop hop on hof off bussen die langs al het pracht en praal rijden. Ook kan je hier overal fietsen huren of van die E-steppen.
  8. Ben van elswijk:
    27 juni 2021
    Weer een mooi verhaal.knap hoor
  9. Ben en Karin:
    Dank je Ben
  10. Magda:
    28 juni 2021
    Hoi Karin en Ben
    Mijn mails zijn dus niet aangekomen, maar we zijn weer thuis dus nu komt het wel weer goed. Leuk je bevindingen weer te lezen.
    Ja 140 bed is lekker voor de winter maar met deze temperaturen minder prettig, zeker als je dat niet gewend bent. Hahah wij hebben 25 jaar niet anders geslapen en je weet Ton heb meer ruimte nodig dan Ben. Het went wel, 😉 Als je camper 4 persoons is kan je ook je tafel en bank verbouwen, of gebruik je de hoogslaper.Je kan ook nog buiten iets verzinnen, je koop een 1 persoonstentje Hahah of je gaat in een hotel, optie zat. Ik ben benieuwd of je vannacht lekker heb geslapen, je weet dat je er niet op je best uit gaat zien als je dat niet doet.🤣😂
    Ja kamperen is soms Kramperen.
  11. Ben en Karin:
    29 juni 2021
    Haha ja we hebben er nog een hefbed in maar die gebruiken we als kleding kast, als het helemaal niet gaat kunnen we die nog gebruiken en we slapen 3 nachten in een hotel,dus het komt goed. Ben heeft ook niet zoveel ruimte nodig maar ik wel