And we going to SAN Francisco

29 september 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Om 8.00 vertrokken naar SF, na een luidruchtige nacht, achter ons stond een Mexicaanse familie, en die zijn tot in de kleine uurtjes door gegaan, met eten, drinken en praten. De RV’s zijn niet geluiddicht, dus we konden lekker mee genieten, was weer een koude nacht.   I+G reden dit maal een voorop, bij de 2de gele M gingen we van de weg, WiFi en een bakkie, en contact opnemen met een RV park, plek zat dus niets te reserveren. Wij gingen weer voor met de TomTom, het internet wil wel eens wegvallen en dan is het moeilijk zoeken. We reden langs wijnboomgaarden, en heuvelachtig land waar runderen als kleine stipjes in het veld staan. De TomTom had ik in de hand om goed de weg aan te geven, het was best druk op de weg, we hadden begrepen van de kampeigenaar van gisteren dat er altijd veel dagjes mensen naar SF gaan. We waren rond een uur of 11 op onze campground hier blijven we 2 nachten staan, voor maar liefst 110 dollar per nacht, en het ziet er niet uit, maar de Marin had geen plek meer voor 2 RV. Na  ons middag maal zijn we met een Uber(taxi) naar de Fishermans Wharf gegaan, lekker toerist uithangen, troepjes gekocht voor het thuisfront, kijken waar je fietsen kan huren voor morgen of eventueel toch met de Hop-On Hop-Off bus te gaan, die doet alle bezienswaardigheden aan, en dan hoef je zelf niet zo te zoeken, we zijn er nog niet uit. Je heb in het centrum wel van die mooie fietspaden  maar ze crossen hier ook maar overal langs elkaar. Het is koud, wij lopen in korte broek en shirt, maar eigenlijk heeft zowat iedereen lange broek en jassen aan. Wij kijken onze ogen uit bij de zeeleeuwen, wat zijn die beesten grappig en ook helemaal niet lief voor elkaar, dat is op pier 39. Er is hier ook een kerstwinkel,  moeten we natuurlijk ook even naar binnen. Er lopen hier ook veel dakloze, die kijken elke prullenbak na, toch wel zielig. Na 5 uur slenteren zijn we het zaten koud, en bestellen een Uber, die kost beneden 50 dollar, we lopen een stuk naar boven en dan kost ie maar 25 dollar, krenten zijn wij. We hebben ruim een uur in die Uber gezeten, SF stond  vast, de Giants hadden gespeeld. Voor Gerard geen probleem, die had heerlijk een uur met die taxichauffeur zitten zwammen, maar ja die zat voor in.

1. Henriëtte:
    30 september 2019
    Nog een tip voor SF ( als je nog tijd hebt daar) is naar Alcatraz gaan!!! Hopelijk kun is er nog plek, slim om te reserveren ( internet) een echte 'must see'. En Lombartstreet rijden ( zeker niet met RV!, doe maar een Uber)
  2. Ben Van elswijk:
    30 september 2019
    Als je er nog bent,je hebt in sf ook een mooie Japanse tuin
  3. Rick:
    Hoi Karin (en anderen)
    Leuk jullie berichten te lezen joh!
    Omdat wij in de vorige eeuw dit rondje ook eens gedaan hebben, herken ik vele punten.
    Zoals 'Joost en zijn meissie', dat park met die grote bomen.
    En natuurlijk SF met de GROTE GOLDEN GATE BRIDGE en 'crockery street'.
    Fisherman's warf ook nog, omdat toen iemand ging duiken van grote hoogte in een 'kinderbadje' met een laagje water.
    Jullie vermaken je in elk geval prima zo te lezen! Dat is het belangrijkse niet waar!?
    Jullie zijn vandaag 2 weken onderweg (dacht ik) en dat betekent, dat je al over de helft bent, toch? Of heb je het zo naar je zin, dat je er nog wat weekjes aan vast knoopt? Maar ja, die HB hé!? Ze missen je nu al!
    Rijden jullie na SF via de 'route' langs de kust weer terug naar LA?
    Heb je daar nog paddenstoelen op de gevoelige plaat gezet?
    Als jullie terug zijn, gaan we hier in NL ook een keer die 'stoeltjes' bekijken hé!?
    Nou 'Kaar', Ben e.a. in elk geval nog heel veel plezier en geniet van al het moois aldaar!
    Groetjes uit Westland!