Grand Canyon 21 september 2019

23 september 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Wat was het koud van nacht, Ben lag al te slapen toen ik er bij kroop, maar ik had zulke koude benen, dat hij gelijk klaar wakker was, het was van nacht -1 van nacht word het -2, dus ik mag niet te lang schrijven, Ben gaat zich al klaar maken voor de nacht, het is 20.00, hij gaat al vast het bed voor gloeien.

Hilarisch  van nacht rond half 4 werd ik schaterend van de lach wakker, ik heb wel een kwartier liggen lachen. Ben vroeg wat is er, niets joh ga maar weer slapen, als je heb liggen dromen en je gaat het vertellen is het toch niet leuk voor een ander.

Vandaag hele dag Grand Canyon, maar eerst een slaapplek reserveren, we zitten nu weer op een natuur camping, dus geen water en stroom, maar midden in de bossen, plaats geclaimd en op naar plek waar de camper kwijt kunnen in de Canyon, we een trim gelopen boven niet onder, we zitten in noord gedeelte van de Canyon, soms zie je de Colorado rivier er door heen stromen, in een woord de Canyon is overweldigend , die kleuren die in elkaar overlopen, zo mooi, van licht naar donker. Toen we aankwamen hier er nog een nevel in de Canyon maar die ging weg, een mooie strak blauwe lucht, we hebben genoten. En alle mensen zijn hier voor het zelfde te genieten van deze pracht, of je nu uit Zweden, India,Rusland komt, iedereen geniet van de de Canyon en houdt rekening met elkaar , behalve die zakjapaners, kruipen overal voor, geven nergens om. Van de week al nu weer, hebben overal maling aan, had mijn camera al klaar stonden ze te dansen op een punt je van een rots, waar staat niet op klimmen, helaas er gebeurde niets, een goede foto en je hoeft nooit meer te werken😁.

De Grand Canyon is ong 1800 mtr diep en ong 2300 mtr boven de zee spiegel het is geweldige spectaculair kloof, met verschillende steenlagen, plateaus en rotsen, ik had ook nog met een zeer  vriendelijk oude Amerikaanse dame gesproken en net was voor haar de 2x dat ze de Canyon  bezocht.

Ik begrijp nu ook waarom mensen een hele week in de Canyon vertoeven, dan heb je nog niet alles gezien, jammer maar wij moet morgen door, wij rijden dwars door de Canyon door naar Utah , Kanab, naar Hanneke ( nicht) en Henri. We willen morgen om 08.00 gaan rijden wat het is een flink stuk en willen ook nog wat zien onderweg. We moeten ook weer tanken, wat RV lusten wel een slokje. En als alles goed gaat, word mijn zus dan maandag herenigd met haar koffer.

1. Bertie Van den Eijnden:
    23 september 2019
    Enjoy
  2. Bram&Joke:
    24 september 2019
    Mooi verhaal en foto s weer geniet er van