Op naar Joshua Tree

19 september 2019 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Ja hoor van ochtend weer 4.00 wakker en door gesudderd naar een uur of 7, was de eerste nacht in de camper, had al ruzie met het bed gehad toen ik het ging op maken, kreeg het laken niet kreuk vrij, in de nacht telkens wakker onderlaken weg en dan lag ik weer op dat plastic matras,brrrr. Maar we hebben een oplossing bedacht we hebben twee dekbedden gebruiken er maar 1, nu gaat er 1 dekbed onder en 1 dekbed boven en wij ertussen, kijken hoe dat slaapt. Had gewoon een hoeslaken moeten kopen bij de zeeman of zo iets.

na dat van nacht ook mijn app niet heeft stil gestaan, in Holland is het gewoon dag nl, heb ik voor het ontbijt alle felicitatie gelezen en bedankt, zijn Gerard en Ben nog een rondje langs onze camper gegaan en alle checkpunten nog x door genomen zijn we vertrokken naar Joshua tree, dit park is ong 2250 km groot, dit park heeft zijn naam te danken aan de Yucca. We moeten goed 2,5 uur rijden voor dat we op onze bestemming zijn. Dus onze TomTom en Gerard zijn telefoon in gesteld, moet het goed komen, toch. Gerard rijd weer voor, gelukkig heeft hij niet altijd zijn knipperlicht uit, dus dan is raden gaan we links of gaan we rechts, en als hij toch zijn knipperlicht heeft gevonden zegt onze TomTom dat we  naar rechts moeten gaat Gerard naar links. Op de hyway aan gekomen is het best druk, er rijden hier dikke auto’s met caravans er achter, die je kan uit schuiven, niet normaal, Amerika is van de Big, Bigers,Bigerste. Onder weg veranderd het landschap langzaam van droog naar gortdroog, heuvels met geen graspietje erop wel heel veel windmolens. Gerard en Ilse waren al lang weer kwijt, Gerard dacht 2 min voor een afslag, laat indie maar nemen, dit x wel met knipperlicht maar was voor Ben niet  meer bij te sturen. Dus wij gewoon doorrijden meerderen wegen naar Rome. Bij het park aan gekomen ben ik achter het stuur gekropen, hier mocht ik van Ben sturen was een mooie oefen weg, wij onderweg naar de Cottonwood campground,  halverwege nog x gestopt om foto’s te maken, komen we G+I tegen met de camper, dus waar wij konden draaien, gedraaid maar je weet het natuurlijk al zij ook, dus halverwege dat draai punt komen we elkaar weer tegen, dus wij weer gedraaid en ja hoor hun ook weer, wij wederom bij de cottonwoodcampground weer gedraaid en toen ja waren zij zo wijs om te blijven staan. De campground die we hadden uit gezocht was vol, konook niet anders daar konden maar 3 tenten staan of zo iets, nu staan we op White Tank tussen de rots formatie’s en het is hier prachtig, het zijn over elkaar geschoven blokken graniet en die liggen hier al eeuwen, wij zijn natuurlijk aan het klimmen gegaan en dat valt niet mee, de rotsen zijn scherp, na de wandeling, is Ben aan koken gegaan en het is nu half negen en Ben ligt heerlijk te slapen en ik kruip er denk maar naast.

1. Bertie Van den Eijnden:
    Geweldig. Zou ons ook kunnen overkomen. Slaap ze
  2. Rick:
    19 september 2019
    Hoi Karin en Ben (en Gerard en Ilse natuurlijk)
    Leuk zeg, die vakantieverhalen van jullie!
    Bedgeheimen zul je bedoelen en ruzie krijgen omdat je het laken niet kreukvrij kreeg!
    Nou ja!
  3. Rick:
    19 september 2019
    Hoe zag die joshua tree er eigenlijk uit? Zijn dat een soort sequoia bomen, waar je met een auto onderdoor kan rijden? Een boeiend verhaal over al die knipperlichten, terwijl jullie geen knipperlichtrelatie hebben! Draaien met een camper zal de komende dagen wel lukken, daar hebben jullie behoorlijk in getraind zeg! Jullie staan nu op White Tank tussen de rotsen, waar het prachtig is! Heb je al heel wat mooie foto's kunnen schieten zeker hé? Je kan er toch wel eentje of zo in dit blog zetten, toch?
    Jullie hebben al heel wat beleefd zeg, en jullie gaan nog heel wat beleven! Geniet er van en maak fraaie foto's!!! Sie joe!
  4. Ben en Karin:
    21 september 2019
    Het is hier zeker prachtig en heb vandaag een foto er op kunnen zetten
  5. Rick:
    23 september 2019