San Francisco 30-09-2019

1 oktober 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We hebben gedaan vandaag, we hebben echt gedaan, fietsen gehuurd, we zijn op de fiets door SF gecrosst. Om 10.00 hadden we de fietsen en om 5 uur in de middag leverde de fietsen weer in. We zijn door de Golden Gate Park gefietst, dit park is 4,1 km, en hoort bij een van de grootste parken van Amerika, je kan hier per fiets, auto, wandelend, rennend door heen, as weekend word er een van de grootste blues evenement gehouden en is gratis. We rijden door naar de Golden Gate brug, en dan is het eindelijk zover, we fietsen over de beroemde brug heen, deze brug is breedte  27,4, lang 2.737 hoogste brugdek 67 meter doorvaarthoogte 67 m, bouwtijd bijna 3,5 jaar. En druk op die brug niet normaal, een strook voor de voetgangers en een strook voor de fietsers, maar iedereen moet hier ook passeren, soms lopen de voetgangers 4 breedte en komen er van de andere kant ook fietsers aan dan moet je echt opletten, ook heb je van die idioten die zelffies op de fiets maken, die letten dus nergens op, alleen op hun eigen plaatje. Wij hebben een aantal stops gemaakt maar of de foto’s wat zijn geworden, de brug trilt nog al, na ons heen en weertje over de brug naar Chinatown, en echt dat fietsen in SF valt niet mee, soms gaan we zo stijl omhoog, dat het zowat niet te fietsen valt, en soms gaan we keihard naar beneden, met alleen handremmen, probeer ook telkens de terugtrap rem maar die zit er niet op, en bij elk kruispunt moetje stoppen geen probleem als je naar beneden gaat maar omhoog is dit geen pretje.

Chinatown we kijk onze ogen uit, dit is echt een stad in een stad,  te allerlei soort groente,, kruiden, vlees,kleding, restaurantjes, in een van die toko’s gaan we wat eten, al het eten word gewogen, dus je besteld voor bv 2 dollar bami, dan krijg je een bord of een doos vol. Het eten smaakte heerlijk, we zijn nog steeds niet ziek😜. We volgen onze weg weer verder, van dalen en klimmen, soms moeten we afstappen zo stijl omhoog gaan we, het is echt werken, niet normaal, en dan te bedenken dat de  inwoners dit elke dag moeten doen, ik ging verhuizen. Vrouwen zie je dit gewoon op hun hakjes doen, wat mij ook opvalt, de Amerikanen zijn gek op honden ook in SF, maar nergens zie je wat op de stoep liggen. Na onze fiets/klim partij wil ik graag naar de Grace Kathedraal, eerst gaan we natuurlijk verkeerd, niet onze schuld, dus weer klimmen, en echt klimmen. Maar het was de moeten waard, deze kathedraal is bekend vanwege haar mozaïeken, en de vergulde Poorten van het Paradijs en het altaarstuk van Keith Haring. Ben vond het allang best, en kwam tot rust in de kerkbank, ik moest natuurlijk een kaarsje aan steken, vooral de mensen die wij liefhadden en er niet meer zijn.  Wij waren het zat en besloten de fietsen weer terug te brengen, dat was ook nog een uurtje trappen, morgen zullen we wel onze kuiten voelen. Wat wij gezien hebben van SF, was mooi, mooie huizen, met allemaal een ander kleurtje, ook hier weer  veel armoe. Maar de Uber chauffeurs hebben ook allemaal 2 banen, anders valt er in SF niet te wonen.

1. Bertie Van den Eijnden:
    1 oktober 2019
    Het is leuk wakker worden zo. Eerst jullie verhaal lezen en dan mijn bed uit. Begin de dag met een glimlach.
  2. Patricia Van Ooyen:
    1 oktober 2019
    Ik geniet echt iedere keer weer van de verhalen.
  3. Nel Ebeling:
    1 oktober 2019
    Ja leuk Ben en Karin die verhalen, elke morgen gauw kijken of jullie wat geschreven hebben,onder een bakkie gauw lezen groetjes Harry en Nel
  4. Ria bakker:
    1 oktober 2019
    genieten ; dus voor jullie geen fiets vakantie
  5. Mat en Tineke:
    Lijkt me echt gaaf dit
  6. Magda:
    1 oktober 2019
    Gaaf hè. Sf. Een stad om naar terug te gaan, er zoveel te zien. Jullie zijn aardig in de weer, volgens mij ben je straks aan een vakantie toe😜
  7. Bram&Joke:
    1 oktober 2019
    wij genieten van elk verhaal dank je voor de moeite
  8. Tante Janny:
    2 oktober 2019
    Ik geniet echt van jullie verhalen