Meissen 3 september

3 september 2024 - Meißen, Duitsland

We vertrekken vandaag door naar Meissen, dit ligt ong. 25 km voor Dresden, Meissen is een oude stad, en staat bekend om zijn “witte goud” het is de oudste porseleinfabrikant van Europa. Maar we moeten heel wat km maken om daar aan te komen, dus “ En Zoooo???” vertrekt op tijd om door het Duitse landschap te rijden. Het word een warme dag, de dauw hangt boven de aarde, en de boeren zijn hard aan het werk op het land, zij veroorzaken hele stofwolken.

Die Duitser is ook een druk baasje, ook word er overal aan de weg gewerkt, het landschap bestaat uit allerlei kleuren, de weg ook is ook net een lappen deken, hier een stukje donker grijs daar een stukje wat lichter en ga zo maar door, maar gelukkig geen Stau, we rijden 1x verkeerd een rondje van de zaak, met al die weg omleggingen wist de TomTom het wel maar wij wisten het beter, dus niet en namen de verkeerde afslag.

We rijden Kassel voorbij, daar zijn we al eens geweest, daar kan je heerlijke Belgische Wafels eten, wij rijden door, mijn ogen vallen langzaam dicht, komt waarschijnlijk door de mascara, mijn wimpers zijn te zwaar🤣🤣. We snorren door voorbij Leipzig, en rond half 3 staan in Meissen in de file, ook daar zijn ze aan de weg bezig.

We vinden onze overnachting plek en pakken de fiets om  Meissen te gaan bezoeken, het is warm rond de 32 gr, we willen wat informatie en gaan naar de I post, daar kopen we een route kaart maar hebben geen los geld bij ons we kunnen gelukkig pinnen 1 euro maar mevrouw was niet gezellig voor een euro pinnen iedereen heeft toch wel een euro in zijn portemonnee, eh ja die lag nog in de camper, doe ff niet zo moeilijk, mens bleven ouwe hoeren, wil je nu die plattegrond verkopen ja of nee, het werd ja. Na een rondje lopen besloten we terug te gaan, het is iets te heet, we kijken morgen ochtend wel en is het te warm, dan misschien maar fietsen langs de Elbe en ergens een heerlijk ijsje pakken.

6 Reacties

  1. Gerard:
    3 september 2024
    Karin en Ben al weer lekker onderweg leuk al die verhalen houd vol en ga door met deze poëzie
    We genieten er van als het goed gaat trappen wij morgen de camper ook aan richting Engeland eerst Calais Gr Gerard en Ilse
  2. Ben en Karin:
    4 september 2024
    Jullie ook fijne trip naar Engeland, door Engeland rijden lijkt mij ook verschrikkelijk mooi
  3. Henk:
    3 september 2024
    👍👍
  4. Ria Bakker:
    4 september 2024
    weer aan het genieten
  5. Frieda:
    4 september 2024
    Ik zie dat de volgende trip al bekend is
    Engeland
  6. Bruins-Ouwinga Zsuzsika:
    4 september 2024
    Gezellig weer al die verhalen