11-05-25 Moederdag en naar de Vjosa rivier en vandaag stemmen ze hier
11 mei 2025 - Nderlysaj, Albanië
Na een zware nacht, nu kon ik op de chauffeurs stoel in de nacht zitten, was helemaal niet lekker, kwam volgens mij van het eten volgens Ben van de drank, had een glaasje rood op en een slokje rakie, daar kon het toch niet aanliggen, nee echt het eten, ik wikkelde mij in een deken nam mijn boek mee en ik zitten wachten tot het weg trok, kon ik ook mooi mijn laatste blz lezen van Lisa Gardner en misschien ideeën op doen om de hond hier ergens in de buurt een koppie kleiner te maken, het kreng bleef maar blaffen.
De volgende ochtend ging het gelukkig weer en even rond 9 uur liet Ben “En Zoooo” lekker spinnen we konden weer op pad, onze buren waren net vertrokken, we zwaaide elkaar uit en wenste elkaar een goede reis.
Op de weg kwamen we toch nog auto’s tegen van het peleton die nog ergens een rondje mochten rijden in Vlore en vandaar uit de boot naar Italië.
Wij kachelen rustig over de grote grijze slang, en zien velden met gele brem, olijfbomen waar de bloesem langzaam een vrucht wordt, over een paar maanden hangen hun takken zwaar van de olijven, overal zie je kuddes schapen en geitjes, ja die hebben hier ruimte zat langs de weg staan soort markt kraampjes met vruchten, olijfolie, wijn, raki en honing, dit maken ze allemaal zelf.
Ook zien regelmatig een dode hond of kat liggen, en telkens zeg ik ach, god dat beessie en dat laten ze gewoon liggen, pak dan een schop en begraaf hem in de berm, ook zitten er weer 2 mannen een beest in te fileren , denk een schaap zo aan de vacht te zien.
We geven “En Zoooo” ook weer brandstof, dit mag je hier niet zelf doen en je moet wel vragen cash of kaart, want je kan niet overal met je pin betalen er klapt zowat een auto achterop terwijl wij staan te tanken, er klapte bij die auto een auto achterop dus zodoende schoot de auto naar voren, een berg herrie en een geschreeuw maa gelukkig “ En Zoooo” kwam er zonder kleerscheuren vanaf, van schrik maar een bakkie gedaan, 2 slokken en de koffie is op maar eerlijk is eerlijk het is een stevig lekker bakkie.
We rijden weer verder en ja hoor we gaan weer slingeren en klimmen nu langs de Vjosa,deze rivier is nog de enigste wilde rivier in Europa en deze rivier heeft ook weer die mooie blauwe groen kleur, we komen op onze slaapplaats aan, na wat te hebben genuttigd stappen we op de fiets om naar de warm waterbronnen te gaan, eerlijk is eerlijk en gaat bij ons nooit in gelijk goed, we hebben de bronnen gevonden maar niet gezien, want aan de hemel verschenen hele donker wolken en bliksem, dus fietsen als gek, we hebben heus wel regenpakken , maar die houden we lekker nieuw.
om een uur of half 9 word op de deur getikt komt de eigenaresse 2 glaasjes rood brengen, we zijn benieuwd wie er vanavond weer op de chauffeursstoel zit.
Als de wifi het toelaat staat er vanavond vlog 5 op YouTube










- Rick: Welkom thuis! Inderdaad Karin,…
- WLag: Nel en ik hebben genoten…
- Mat en Tineke: Welkom thuis Ben en Karin,…
- Hen&Han: Welkom thuis in Poeldijk…
- Patricia Van Ooyen: Heb weer genoten van je l*l…
Alle reacties »