24-4-2025 We trekken toch door.
24 april 2025 - Ljubljana, Slovenië
Vanochtend werden gewekt door “ zachtjes tikt de regen op het camper dak”, oké dit stond niet in de planning, vergadering tijdens het ontbijt, gelukkig gingen alle neuzen al snel de zelfde kant uit. Het zou in de ochtend nog wel gaan maar in de middag donder en bliksem, plan de B, fietsen blijven droog achter de camper hangen, we gaan naar de Vintgar kloof met de camper en het rondje langs het meer van Bled met de fiets, slaan we over.
Na onze dagelijkse rituelen starten we “ En Zooo…..??????, in plaats van rust brengt ze ons in 14 minuten naar de parkeerplaats, maar eerst haar maag maar weer vol geduwd, €1,44 kost hier de diesel, diesel is hier duurder dan de benzine.
Op naar de kloof, deze Vintgar Gorge is “ een must see”, 1.6 meter lang en heeft de kloof uitgeslepen tot een diepte 250 meter en de waterval is 16 meter hoog. Je loopt daar allemaal in een soort tijdslot, en dat snap ik wel anders loop je elkaar daar hevig in de weg. Eerst krijg je een mooie oranje helm op zodat je geen kopstoot kan maken met de rotsen, we hebben er natuurlijk een foto van gemaakt, de 2 willempjes, het water had verschillende tinten groenblauw en helder en donderde met veel lawaai voorbij, geen vis te zien in het water, de fauna was er prachtig omheen, allerlei leuke bloemetjes, zacht paars tot mooi geel, alleen er werd een stop gezet op de bloemen fotografie van mij, de tocht duurde ongeveer 3 uur en als ik elk bloemetje ging fotograferen waren wel 6 uur onderweg, dat doe je maar met je foto vriendjes, ik snap dit wel. Het was een mooie tocht en het weer, ja dat nam een ooitje met ons, de regen hield op terwijl we al onderweg waren met de camper daarna toe, en halverwege de tocht kwam de zon en werd het warm, we waren langzaam de kloof afgedaald en dat houdt dan in dat je ook weer langzaam omhoog gaat, en dan lijkt de zwaarte kracht in eens heel anders te zijn, 296 treden hebben wij getrotseerd om weer boven de zeespiegel te komen, denk ik. Zag nog een boom met een soort gezicht( Marcel fotoclub) maar dacht neem maar geen foto, want wat moet je er mee, natuurlijk honderd meter verder spijt, maar terug gaan is geen optie. En zo kwamen we weer bij het begin punt aan daar we op de bus moesten wachten die ons naar de parkeerplaats bracht, gelukkig kwam de bus nog al snel, iedereen uitstappen iedereen instappen, dus niet wij mochten allemaal niet mee, hij ging er alleen vandoor, gelukkig kwam er snel een andere bus een rode, ik stond naast de chauffeur, zo vol deed hij die bus, als hij een nood stop moest maken, kon ik andere tanden bestellen. De grijzen slang brengt ons weer verder Slovenië in, we rijden door dorpjes met leuke kerkjes, ja ik weet heb een kerkjes tik, maar deze zijn zo schattige met lieve kleurtjes, ook zijn de boeren hier druk bezig, soms een stuk gras land en dan weer een stuk waar ze denk ik wat op gaan verbouwen, we genieten van natuur en de grijze slang laat ons verder slingeren, tot we onze plek voor de nacht vinden en morgen als het weer mee zit gaan we Ljubljana de hoofdstad bezoeken.
10 Reacties
-
Henk:24 april 2025De helmpjes kan je voor koningsdag bewaren
-
Ilse:24 april 2025Gave kloof zus die hou ik in gedachte.
-
Ben en Karin:27 april 2025Zeker een mooie kloof en nog een leuke wandel route erbij, honden mogen mee, maar die moeten wel allemaal een band om hun snuit.
-
Rick:25 april 2025Mooie omgeving daar zeg!!! Gelukkig heeft de tandarts daar niets aan jullie verdienen joh! :-) . En die fotovriendjes van jou Karin? Die hadden ook graag met jullie door die grot gebanjerd! Veel plezier verder!
-
Magda:25 april 2025wisselen jullie elkaar af? Karin, ik lach op de ene foto en jij Ben op de andere.
-
Ben en Karin:25 april 2025Ja, natuurlijk je weet Jantje lach en Jantje huil🤣🤣😜
-
Ria Bakker:25 april 2025super gaaf
-
Ben en Karin:25 april 2025Zeker Rietje, en jij wat een mooie fiets, veel fiets plezier ermee
-
Bruins-Ouwinga Zsuzsika:25 april 2025Doen Ljubljana staat ook op mijn lijst ❤️
-
Ben en Karin:25 april 2025Helaas Zsuus niet gedaan kwam met bakken uit de hemel, misschien op de terug weg, want het is een schitterde stad, volgens de plaatjes










