25-4-25 We gaan door naar Kroatië

25 april 2025 - Slunj, Kroatië

Plok,plok,plok,plokplok, plok,plok,plok,plokplok, zo gaat de hele tijd, en de regen hoor ik vallen, het is rond een uur of 2 in de nacht, als ik op mijn goede oor ligt hoor ik niets, maar ja dat is niet mijn slaap kant, lig ik op mijn slechte oor dan hoor ik telkens dat irritante geluid, dan draai ik mij maar, en doezel ik weer verder. Ineens hoor ik naast mij Karin,Karin hoor jij dat geluid ook, meh, ja ergens buiten, Ben kleed zich aan en gaat kijken, schijnen er druppels ergens vandaan te komen en die vallen op het achterlicht, zo krijg je het plok,plok,plok,plokplok, geluid. Ben doet er een vaatdoek op en het plok geluid is ineens veel zachter, en ja wel ik word rond een uur of 7 wakker, door dat Ben eruit gaat, het plok geluid is terug en het regent nog steeds behoorlijk, eerst maar de inwendige mens verzorgen en dan plan de campagne maken wat we gaan doen. Ljubljana staat op het programma maar om ons nu zeiknat door die stad te zien klossen, is niet wat ik voor ogen had, we wilde op de fiets dat was maar 15 km, we hebben regen pakken, maar het giet. Ljubljana kunnen we eventueel ook op de terug weg bekijken, plan word om gezet, we gaan naar Kroatië, niet dat het weer daar nu beter is maar rond zondag geeft onze Weerman beter weer door, dus boel aan kant, vuil water brengen weg, schoonwater nemen we weer meer, de toilet bak word geleegd, want ik kom ‘s nachts heus wel aan mijn 10.000 stappen, van bed naar toilet en dat een paar x in de nacht. We zetten de coordinaten van Kroatië in onze Waze, Ben zegt 6 uur rijden, nee joh dat kan niet, Waze wil wel eens iets anders rijden dan Google maar die geeft dat ook op, zeg dan heb ik zeker iets verkeerd genoteerd, en we kuieren onze slaapplek af, we zijn nog aan het praten, ik zeg, zeg nu Oostenrijk of heb ik dat verkeerd verstaan, zal het wel verkeerd verstaan hebben. Bij de Lidl stoppen we voor wat boodschappen, want de groente la was zo goed als leeg.

En we kuieren verder, het blijft regenen en niet zo zachtjes ook, hier op de weg hebben ze nog geen aquaplaning, dus op spattend water, hebben wij gelukkig niet zo heel veel last van, Ben zegt er staat op de bord Oostenrijk dus Waze had het toch goed, ineens pak ik mijn telefoon en mijn route en kijk het na, ja de coordinaten kloppen maar we gaan omhoog op de landkaart terwijl we naar beneden moeten rijden, Ben als je kans heb om van deze weg af te gaan, ga ik wat anders zoeken, want dit gaat niet goed, zo gezegd zo gedaan. Al met al om gedraaid en op naar Kroatië, de grijze slang liet ons een schitterende route rijden, met veel bochten, door kleine dorpjes, dan weer omhoog en dan weer naar beneden, soms regende het hard en soms dachten we hee het klaart op, maar de ruitenwissers hebben niet stil gestaan onderweg, wederom geen grens gezien, denk dat Waze niet van grenzen houdt. Er staan hier heel veel opknap huizen, zo jammer niet meer bewoond misschien alleen door het ongedierte, wat mij wel op valt, die leeg staande huizen zijn niet beklad. De eerste overnachtingsplaats vonden we niets, dus opzoek naar een ander, en moet zeggen deze is best voor de nacht, we staan weer helemaal alleen, ik denk bij eboer, maar die hebben we nog niet gezien.

Op zoek naar beter weerBouwvalHoog op die bergOns plekje om te slapen

Foto’s

10 Reacties

  1. Wim Lagerweij:
    25 april 2025
    Jammer van al die regen Karin, maar ondanks dat kan je er een mooiverhaal van malen. Wij genieten van jouw proza maar hopen van harte voor jullie dat het weer opknapt en jullie weer van alles om he heen kunnen genieten. …. Gr. Van Wim en Nel L.
  2. Ben en Karin:
    3 mei 2025
    Dank je wel, jullie gaan ook zo wat op vakantie, wie weet komen we elkaar tegen
  3. Koos en anneke vd linden:
    26 april 2025
    Nou hier is het wel mooi vandaag ..vanmiddag even struinen op de vrij markt heb nog een kleine fluitketeltje nodig voor aan de waterkant als ik die week ga vissen.
    Verder wachten tot vrijdag dan twee maandjes benidorm maak veilige kilometers en weer gezond thuis..de massel
  4. Ben van elswijk:
    26 april 2025
    Super story telkens weer
  5. Bruins-Ouwinga Zsuzsika:
    26 april 2025
    ❤️
  6. Henk:
    26 april 2025
    Probeer Magic Earth eens ipv Waze of Trump Maps. Het AD was er positief over. Kan je ook de maten van je camper opgeven.
  7. Ben en Karin:
    27 april 2025
    Henk, rijden we dan niet erg om, wij hebben nl een Navi die geschikt is voor vrachtwagens maar dan kom je niet door al die leuke dorpjes
  8. Hen&Han:
    26 april 2025
    Hopelijk knapt het weer gauw op...🤞
  9. Ben en Karin:
    27 april 2025
    Het word beter, zeggen ze, ben benieuwd wat Henriette van jullie super lokatie vind in de State
  10. Henk:
    27 april 2025
    Ik ga het in Nederland eens proberen door me als een klein vrachtautootje van 3,5 ton te vermommen.