Dag 8 Weer naar huis.

22 mei 2024 - Wateringen, Nederland

Vroeg in de ochtend ging de wekker,  pakken de laatste spullen in, ons reisspel Sequence gaat ook weer de koffer in, we maken ons klaar voor vertrek, een bakkie met een soort madeira’s Bossche bol als ontbijt, we halen de auto op, zetten de koffers erin, zeggen het hotel gedag en rijden naar het vliegveld, de lucht in Madeira word langzaam roos,oranje, geel, Madeira ontwaakt.Op de bergen, duizenden lichtjes van de huizen, een mooi gezicht.Wij tanken  de auto af en brengen hem terug. En dan gaat het wachten beginnen, we maken een praatje met wat andere Nederlanders, over Madeira en de wandeltochten die iedereen gemaakt had, wij vonden 8 dagen net iets te kort, sommige hadden 14 dagen, vonden dat weer net te lang, dus Madeira 10 dagen is mooi. De meesten hadden ook een dag wandelen en een dag wat anders gedaan. De temperatuur was goed  zo rond de 20-24 graden, soms hadden we zon, maar als we dan weer door een tunnel reden was het in eens weer ander weer.

Madeira ontwaaktDaar gaan weMadeira

Nu vliegen weer naar ons kikkerlandje, waar her veel regen is gevallen de afgelopen dagen, hoop dat de zon met ons mee reist.

Door de wolken de laatstelijk op MadeiraHet laatste puntje van Madeira

Als je overweegt om naar Madeira op vakantie te gaan, denk niet aan Zon,Zee en Strand, neem dan een ander eiland, wil je lopen of zo als tegenwoordig heet HIKE, dan is dit de place to be, vroeger was wandelen voor de grijze golf of de padvinders, maar tegenwoordig is het hip en trending, volop 20,30,40tigers lopen met wandelschoenen en rugzakken de paden en de bergen op, hier hoor je veel Portugees,Engels,Duits,Frans en Pools, geen zak Japanners die overal voordringen, dit is geen land voor naaldhakjes en disco, als je niet van lopen, klimmen, klauteren en afdalen houdt niet naar Madeira gaan.  Madeira is een loopeiland, met zijn pracht aan 50tig tinten groen

Wij hebben onze km met veel plezier gemaakt en genoten van de schoonheid van de levada’s, watervallen, de natuur, de rotsen en hoe de mensen wonen. Het hotel was zeer goed, het eten uitstekend.
Win zijn zowat 12 uur onderweg om weer

in Poeldijk te landen, een uur op de koffers wachten op Schiphol en overal file

Daar hebben we gisteren gelopen

Wij zeggen……… MADEIRA…….tot later.

Wij gaan ons verdiepen in onze volgende trip

“Een bakkie doen bij Peter zijn schoonouders”

maar eerst gaan we nog x genieten van West-Canada, het fotoboek is eindelijk klaar.