Dag 7 Laatste dag Madeira

21 mei 2024 - Funchal, Portugal

Vandaag staat op het programma een bezoek aan het beeld Cristo Rei, het beeld in  geplaatst in 1927 een imposant beelderig van Jezus Christus, met open armen kijk hij uit op de Atlantische Oceaan, en ik moet zeggen het staat op een mooi plekje, de oceaan heeft hier verschillende tinten blauw, we lopen het beeld voorbij en gaat tot het verste puntje, om dan weer om te keren, de natuur is hier mooi, er staan grote cactussen met mooie oranje bloemen, maar ook hier hebben ze een hobby en kerven namen in de grote noemt het maar bladeren van de cactus, zo zonde. Klein oranje en gele vlindertjes fladderen in rond ook mooie andere bloeiende planten staan hier.

We lopen terug naar de auto om verder naar het oosten van dit eiland te trekken, we spraken gisteren een paar Hollanders en die waren laaiend enthousiast over deze tocht, die moet je gedaan hebben, nu we hadden nog een dag over, dus gaan we die doen. De Sao Lorenzo route, hij is maar 3 km ongeveer, met gemiddelde moeilijkheidsgraad, maar het is wel klimmen en dalen en op een smal pad, met ongelijke keien, dus goed opletten waar je voeten neer zetten, en weet je dat ze hier dol op trappetjes zijn en geen een tree is gelijk, het is een semi aride klimaat, dus geen bomen om de wind op te vangen, alleen lage vegetatie, waaronder ook zeldzame planten, maar ik heb geen tijd om te kijken moet kijken waar ik mijn voeten plant, we lopen en we klimmen en we stoppen voor de vergezichten, die zijn mooi, die trotse rotsen die uit zee opstijgen, waar de vogel rond vliegen op de thermiek van de wind, prachtig gezicht en dan duiken ze in eens de golven in, om wat eten te vinden. Deze toch is een heen en weertje, dus op terug weg mijn camera op geruimd om dat ik mijn beide armen en handen nog heb om mijn evenwicht soms te bewaren, in eens hoor, jij ook hier, jij uit Monster, kom je zomaar een Westlandse tegen die de tocht nog moest maken, waar ze mij van kon ik weet het niet, maar wenst haar succes.

Eenmaal weer bij de auto  aangekomen, schoenen uit gedaan, heerlijk namen we het rit aan naar hotel, Ben “Verstappen” reed flink door over de snelweg, dat ik dacht mhhh.

We gaan alvast wat spullen inpakken want morgen vertrekken wij weer naar “Het Westland”, waar het gewonen leven weer gaat beginnen.

Het Jezus beeld2 beeldenNog een stapje achteruitWandeltochtMooie luchtDe trotse rotsen uit zeeUitkijkjeUitkijkjeHagedisjeOok hier heb Ben bereikVergezichtVuurtorenRotsJe auto kan je overal neerzetten

1. Gerard:
    21 mei 2024
    Karin we hebben weer mogen genieten van je reisverhalen dank daarvoor samen een veilige terugreis gewenst lieve groet Gerard en Ilse
  2. Henk:
    22 mei 2024
    Westlanders wandelen overal. Was weer leuk.
  3. Ilse:
    22 mei 2024
    Zus was weer een schitterende vakantie met mooie verslagen. Goede reis terug en we zien jullie gauw 😘
  4. Ria Bakker:
    22 mei 2024
    weer genoten van de verhalen
  5. Ben en Karin:
    23 mei 2024