19) We verschuiven weer een stukje
11 oktober 2025 - Carnac, Frankrijk
De fietsen kwamen weer in actie, we hadden in de haven geslapen en wilde naar de Oude Burcht om daar in het verleden te duiken van Brest, de haven is best groot van Brest, het is flinke zeehaven, maar makkelijk bij de boten kom je niet op de fiets alles is afgesloten voor onbevoegde, we dachten een sluis te hebben gevonden maar helaas we stonden ineens op militaire grondgebied en werden gesommeerd om weg gegaan, oké dan doen we dat.
We gaan verder naar de Het Kasteel, helaas de poort was dicht en die ging pas vanmiddag om 14h00 open, dus de geschiedenis van Brest, komen wij nooit te weten, want daar gaan wij niet opwachten en met ons nog andere mensen die voor een dichte poort stonden. Dan maar door naar de brug, de grootste ophaalbrug van Europa, zegt men. Pont de Recouvrance, deze ligt over de rivier Penfeld, we lopen er op en je heb een mooi uitzicht zowel op het kasteel als op de kabelbaan maar natuurlijk ook op een stukje haven. We pakken de fietsen wederom en fietsen naar de kabelbaan, we doen ff een heen en weertje, blijf altijd spanning geven in mijn lijf.
We trappen weer verder, ook het Oceanopolis is dicht, deze krijgt een grote beurt, jammer want deze is erg interessant, we trappen door naar de camper, nemen een heerlijk broodje kroket, een echte Amsterdamse kroket vulling(ragout) smaakt heerlijk.
Voor dat we vertrekken, vegen we de camper nog even aan de matten naar buiten, zo kunnen we weer fris en schoon op reis, we gaan door naar Carnac, af en toe hebben wij toch wel problemen met onze Navi dame, las gisteren dat mijn zus al zoveel rotondes had in Italië nu hier in Frankrijk kunnen ze er ook wat van, onze Navi dame begint eerst bij de eerste rotonde en zegt bv bij 3 eraf maar dan geeft ze ook gelijk door van de andere 2 rotonde’s die er aan komen en dan zijn we de eerste rotonde alweer kwijt, dus je snapt het begrijpend luisteren valt ook niet altijd mee, terwijl mijn oren elke dag aan het stroom hangen.
We pakken ook gelijk nog een tuibrug mee, de I’Iroise, op 2 na de langst overspanning in Frankrijk.
Wij rijden over B-wegen dus het valt niet altijd mee om ergens te tanken, dan moet je een dorpje in, en wij doen dan ook altijd trouw met de camper een rondje dorp, want onze Navi dam weet niet wat we gaan doen, dus die raakt helemaal in paniek en blijft roepen hier links, dan weer links enz, enz ze wil ons over de gekste paadjes laten rijden om maar weer terug te gaan naar die B-weg.
Wat mij hier op valt dat ze allemaal open klokkentorens hebben dus in elke toren zie je het klokkenspel hangen, soms groot, soms klein, soms 3.
Op onze B-weg kuieren weer verder naar Carnac, moesten nog wel even een flinke noodstop maken, dus hebben wij ook maar even geparkeerd om de pechstrook om de boel weer op zijn plek te zetten.
Nu zitten we lekker op een camping, we hebben weer een goede natte ronde gehad, jammer dat je telkens moet drukken op de knop voor warm water, maar er hangen zelfs föhn’s in de natte cellen.
Weetje: dat het seizoen hier tot midden/ eind september loopt, veel camping/camperplaatsen zijn al dicht, en bezienswaardigheden zijn ook maar bepaalde dagen en tijden op of al gesloten, jammer.
Foto’s
2 Reacties
-
Henk:12 oktober 2025Nog steeds goed te doen zie ik
-
Ben en Karin:14 oktober 2025We vervelen ons nog steeds niet, ook al ben ik licht gehandicapt









