6) onderweg niet naar Dracula 🧛‍♂️ maar naar huis 🏠

26 september 2025 - Velké Meziříčí, Tsjechië

Vandaag zijn we vertrokken naar huis, het dorpje Aggtelek, laten we voor wat het is, het is zowaar droog als we vertrekken, gooien “ En Zoooo” nog even vol met de Hongaarse munten, die we uit de muur hadden getrokken en dan begint de reis terug naar de Poelluk. Het blijft niet lang droog en gaan met regen de grens over naar Slowakije, daar gaat de zon schijnen het word zelfs warm, zonnebril op en de wereld ziet  er gelijk anders uit, de huizen zijn haast het zelfde als in Hongarije, grote huizen met een een achtertuin waar zoveel troep in staat dat je denkt hoe dan. De huizen zien er ook niet best uit, stukken kalk zijn weg, golfende daken, denk dat hier en daar flinke lekkage in huis zijn en dan ineens staat er weer een te pronken,  van zo kijk mij eens shine, ik heb een face-lift gehad. Ook hier weer velden met graan of al weg gehaald, velden met zwarte treurige zonnebloemen, maar we tuffen ook door leuke dorpjes met van die vrolijk aangekleden kerkhoven, vol met gekleurde bloemen en kaarsjes en wat je er nog meer bij kan zetten. We zien herten, roofvogels, ooievaars,  zelfs nog op nest, maar ook huizen die terug zijn gegeven aan de natuur, hele wijken met van die oost-blokflats(appartementen) die leegstaand te verpauperen. Helaas gaat het weer regen en ze hebben hier geen aquaplaning, dus het spetters huizen hoog.

We praten wat, we snoepen wat, ik slaap wel wat, bijrijder zijn is soms erg zwaar en dan vallen je luiken van zelf dicht.

En dan maar hopen dat dinsdag het lek word gevonden, anders gaan we zelf het dak op, wel eerst iets vinden waar “En Zoooo” droog kan staan, had eerst  gedacht aan de stal van Jan Olsthoorn, de gemeente Westland heb besloten dat hij mag blijven staan, verlopig, en aangezien dat het met ons geld is betaald, is de stal van alle bewoners van het Westland, simpel toch. Denk niet dat het zo werkt, hopelijk moeten we niet naar onderdak zoeken voor een paar dagen voor “En Zoooo” en kunnen we nog een paar dagen lekker weg.

OnderwegOoievaarsnestNog x onderwegSpoorweg word nog bediend uit huisjeOpknappertjeRuĂŻneZonnebrilletjeOver de DonauSlaapplek

Foto’s

4 Reacties

  1. Henk:
    26 september 2025
    Jammer, had graag foto’s van Dracula gezien. Doe veilig
  2. Ben en Karin:
    28 september 2025
    Kan altijd Henk, Magda ging ook die kant op, dus wie weet
  3. Aad en Anke:
    27 september 2025
    Wat een gedoe allemaal zeg. Maar Dracula loopt niet weg. Die wacht rustig totdat jullie nog eens zijn kant op gaan.
    Voor nu veilige reis naar Poeldijk.
  4. Ben en Karin:
    28 september 2025
    Gelukkig loopt 🧛‍♂️ niet weg, het was gewoon niet voor ons bestemd, deze trip