29 september 2023 We hebben het gedaan

30 september 2023 - View Royal, Canada

Vanochtend na de teamtaken, zijn we naar het kantoortje gelopen we hebben de laatste 2 nachten bij geboekt op Vancouver Island, morgen willen nu x door de Victoria heen lopen, het bekoord ons toch, en met de fiets pak je veel, maar je ziet ook weer niet alles en vanmiddag hebben we een zodiac boot gereserveerd, maar eerst moeten we toch nog wat boodschappen doen, ja dat gaat als je in Europa rijdt met de camper wat makkelijker, je heb je fietsen meestal bij je, maar hier moet dat “Ding” worden gestart, dus alles loskoppelen en gaan, we vinden een supermarkt en een bakker, dus de boodschappen zijn weer in huis. Om 12h00 worden we opgepikt om naar de haven te gaan, klok kijken is bij de Canadees erg moeilijk, zelfs bij de receptie gingen ze twijfelen of er nog wel een auto kwam om ons op te pikken, maar ja hoor ineens  stond er een groene taxi, die was voor ons. De taxichauffeur was wel een beetje waus wilden ons naar het vliegveld brengen en nee, we moeten naar de haven, hij was denk van de kerk, er schalde gospel song uit zijn radio.

We hadden onze handschoenen en mutsen mee genomen, daar aangekomen werden we in rode Michelin pakken gestopt. Konden ons niet meer bewegen zo stonden we verpakt om de boot op te gaan, de haven uit ging vrij rustig, maar eenmaal op zee, ging de motor een stukje wijder open, de punt ging omhoog en de kont van de boot in het water en we vlogen over het water, dat was kei gaaf, je voelde zo de golven onder de boot door rollen, soms ging de boot een beetje schuin, dit was gewoon kicken we hadden nog niets gezien maar het was gewoon geweldig, machtig met z’n klein bootje langs die grote zeeschepen. En opeens in de hele, hele verte zagen we een vin omhoog komen maar die ging ook weer snel onder en dan zag je ze verder op waar je het niet verwacht een spuiter en soms 2, dan kwamen ze weer boven en doken weer onder. Je kwam eigenlijk ogen te kort, geprobeerd te fotograferen maar dat valt niet mee, het bootje schommelt mensen gaan staan er konden maar 15 mensen op het bootje en je wilt ook kijken en genieten van deze kolossale beesten, de stuurman van de zodiac boot was net zo enthousiast als ons, hij wist heel veel te vertellen. De boot draaide een beetje en ja daar gingen er ook nog een paar walsvissen, orca’s waren van de week wel gesignaleerd maar niet meer gezien. Het was schitterend, alles zat mee, het weer, de haring waar de walvis op af komt, en dus ook de walvissen en de verschillende soorten meeuwen.

We gingen verder de zee op, we voerde nog net in het het water van de staat of Washington, terwijl deze wel in de Canadezen water voer opzoek naar walvissen. We kwamen aan met rotsen vol met zeeleeuwen en die maken een herrie en hebben altijd ruzie met elkaar( tenminste dat lijkt er op). Duwen elkaar van de rotsen af in het water, blijft het grappige beesten vinden, alleen ze meuren niet normaal, sommige gingen heerlijk zwemmen en duiken in het water. We vlogen verder het water op in de lucht waren de thermiek vol met roofvogels, die lieten zich met de luchtstroom meevoeren, een machtig gezicht. Op een rots zat een zeearend te genieten van het zonnetje en die verte zagen wij weer staarten van walvissen gaan.

De stuurman gooide de motors weer open en we vlogen weer over het water, het opspattende water kwam over ons heen.

de quite uit de film FreeWilly, hoefde ik helaas niet te zeggen “ Salan Amun Iasis”

De bootOp de bootStaart van de walvisDe rug van de walvisZeearendDe haven van Victoria

1. Ingrid:
    30 september 2023
    Echt onwijs gaaf jullie verhalen,
    Geniet nog maar lekker.
    Groetjes ingrid
  2. Patricia Van Ooyen:
    30 september 2023
    Ik heb weer lekker de verhalen van deze week gelezen en heerlijk zitten genieten. Genieten jullie er daar ook nog even van dan doen wij dat hier ook..
  3. Cisca:
    30 september 2023
    Heb weer genoten van je verslagen
  4. Ben Van elswijk:
    Super en leuk
  5. Han&Hen:
    Stelletje zeerovers 🧞⚓😜
  6. Rick:
    30 september 2023
    Wat beleven jullie veel tijdens deze reis en wat zien jullie veel! OK, die zeemeeuwen kom je hier in Schevingen ook wel tegen, maar al die andere waterdieren! Geweldig! Het Dolfinarium in Harderwijk is hier niets bij, nog minder dan een vissenkom.
    Nog even, dan zetten jullie weer de voetjes op eigen bodem met een vrachtwagen vol foto’s, herinneringen en ervaringen!
    Heb je ook in Naluk weer eens wat te vertellen Karin!
    Maar, voorlopig nog effe genieten hoor!
    Daarna een goeie terugvlucht!
    Enjoy!!!
  7. Bertie Van den Eijnden:
    1 oktober 2023
    Ik geniet van jullie verhalen. Ik hoor je het allemaal zeggen. Super. Geniet er nog maar van.
  8. Frieda:
    1 oktober 2023
    Oja hahaha ik zag je al staan in de boot
    Arm omhoog SALANA AYUN IASIS en de orka die zo over jullie heen springt

Maar zo gaaf!!! Wat jullie allemaal gezien hebben 🐳 🦅 🦭 echt heel gaaf
  9. Henk:
    1 oktober 2023
    Maaaaaaaarrrrrrr nog steeds geen beer gezien😂
  10. Ben en Karin:
    Foutje Henk, mijn verhalen niet goed gelezen 🙈
  11. Ria bakker:
    1 oktober 2023
    dat was zeker weer genieten