30 september 2023. Vieux Royal of wel Victoria

1 oktober 2023 - Sidney, Canada

Vandaag blijven nog een dag in Victoria, de overtocht staat voor morgen geboekt, op ons gemak nemen we de bus om naar de stad te gaan, de bus loopt langzaam vol met een verscheidenheid aan passagiers, 1 gaat naar zijn werk, de andere naar de sport, dan komen er een paar binnen die hebben al in geen weken een douche gehad, ze nemen ook hun hele en hebben houwen mee in karretjes, tassen ect. Zijn ook nooit alleen praten tegen zich zelf, deze mensen leven van de straat en daar van zijn er heel veel in Victoria, ze lopen de prullenbakken na in hoop op voedsel, dit zie toch overal op de wereld en elk keer denk ik, moet toch anders, maar misschien kiezen ze er zelf voor.

Victoria kleurt vandaag Oranje, nee hier geen Koningsdag maar  Orange Shirt Day “ Xe Xe Smun Eem” ( elk kind is belangrijk)30 september, dit is een jaarlijks evenement, het gaat om de overlevende van de Residential School en hun families te herdenken die het nooit hebben gehaald, de Indian Residential School Systeem 1831 tot 1996, maar wat ik begrijp dat ze hun verloren identiteit terug willen, zwaar onderwerp. En ook dit probleem is overal op de wereld het zelfde behalve in Nederland daar mogen wij onze identiteit niet behouden, daar in moeten wij mee met alle rassen die ons land aandoen.

Het onderwerp van het shirt is mooi, De Beer om ons te helpen om het juiste pad te volgen, De Adelaar om ons een visie van de toekomst te geven, De Kolibrie om onze geest,lichaam gezond te houden, en De Bloem om de verbinding tussen al deze elementen te voeden.

We zijn te lang in Victoria, het kan ons niet meer echt bekoren, we hebben alles gezien, een ding is zeker we als we nog ooit hier naar toe gaan, we zetten de overtochten niet meer vast, dit is op advies van het reisbureau, maar dit zit je ook vast.

We sjouwen door en ja daar is hij dan CODE ROOD, ( cliënt 18) we gaan terug naar de camper, we hebben het gehad zowel met Victoria als ff met elkaar, douche, eten, slapen en morgen weer gezond op

Wachten op de bus naar de stadDe HudsonElk kind is belangrijk T-shirtBus in brandEekhoornTotempalen parkSymbool T-shirts

1. Frieda:
    1 oktober 2023
    Morgen weer een frisse start
    Het is ook intensief op tijd naar bed is dan heerlijk 🤗
  2. Cliënt 18:
    1 oktober 2023
    Lekker slapen en morgen gezond weer op zonder (code rood)🤣
  3. Henk:
    Een cliffhanger😎
  4. Tineke de Man:
    1 oktober 2023
    Lekker slapen, morgen gezond weer op nieuwe dag nieuwe kansen
    Wij genieten van jullie reisverhalen
    Dikke kus en veel plezier 😘😘