27 september 2023. Victoria

28 september 2023 - View Royal, Canada

Vandaag staat de Skywalk op het program, deze gaat 250 mtr naar de top, met een lichte helling en als je dan eenmaal boven ben, kan je ook nog op het avonturennet, eenmaal boven heb je een panoramisch uitzicht over de Cowichan valley, en we hebben gelukkig redelijk goed weer dus het uitzicht is geweldig, ook hier wonen allerlei beesten volgens de borden op de skywalk, maar die zijn verstopt, hoog in de lucht vliegen wel de roofvogels en soms zie je ze over de zee scheren opzoek naar voedsel. Ik ga toch maar weer op het vangnet, al blijf ik dat echt een dingetje vinden, Ben loopt er met zijn handen in zijn zak overheen, ik kan dat echt niet. Al met al heb ik deze vakantie alweer volop mijn grenzen verlegt, maar sommige angsten overwinnen je niet. Je kan ook met een glijbaan naar beneden, volgens Ben doet iedereen dat, moet je doen, ikke niet ik ga niet in z’n ijzeren pijp liggen om naar beneden de te sjezen, ga lekker zelf. Moet wel een paar keren horen dat die en die gaan met andere woorden…….ik ga niet punt uit, ik loop naar beneden.

We gaan door naar Goldstream Provinciaal Park, daar is ook een trektocht van de herfst zalm runs en daar schijnt de Amerikaanse zeearend dol op te zijn, maar wij vinden alleen een opgedroogd riviertje, waar het water glas helder van is maar geen zalm te bekennen, op naar het informatie centrum, die is dicht, dus ik denk dat ze pas opengaan als de rivier iets breder word.

Er staan hier wel enorme bomen, de Douglas-spar en de Western Red Cedar deze torenen boven alles uit, leunen ook tegen elkaar, ja ze staan al eeuwen op de uitkijk, ook liggen er omgewaaide bomen met wortels zo veel en groot, liggen te wachten tot ze verdwijnen in de aarde maar dit rottingsproces duurt nog wel even, denk ik en alleen op een brutale eekhoorn na is er niets alleen maar stilte, er staan ook borden dat we geen herrie mogen maken, dit stukje natuur behoord tot de dieren en  hun natuurlijke omgeving.

We doen onze loopschoenen uit en starten het ding, zachtjes natuurlijk en trekken verder we gaan naar Victoria dit is de hoofdstad van Vancouver Island en vernoemd naar Queen Victoria van Verenigd Koninkrijk en Keizerin van India (24-5-1837/22-11-1901). Onze elektronische Dame wist niet de campground te vinden, dus we deden het met het handding, dat zet ik natuurlijk telkens uit weet niet hoeveel mb’s ik nog heb, zowat in de stad zet ik hem weer aan om ons naar de campground te brengen, maar naar vele omleidingen brengt hij ons weer terug naar een bepaald punt en zeg dan hier links, daar recht stukje recht door, en opeens staan we bij een camping die ik niet bedoelde en ver buiten de stad Victoria, eh hoe kan dit nu, ik weet het, door dat ik hem heb uitgezet, heb ik een verkeerde camping gepakt en daar zijn wij naar toe gereden, lekker slim we zitten al aan de aantal km die we gekocht hebben, maar goed wat nu, we besluiten om toch de camping op te zoeken die we wilde anders moeten we morgen weer door al die afsluitingen rijden het weer is er ook gewoon van omgeslagen, het begint te regenen, maar een maal op de goede camping schijnt de zon weer, morgen gaan we met het openbaarvervoer, we zijn benieuwd

Op weg naar de SkywalkBen op het net, ja die durftDe “Hillebilly’s “ op de SkywalkRoofvogelRoofvogelBladOpknappertjeBegraafplaats onderweg, helaas konden we niet stoppen

1. Ben Van elswijk:
    28 september 2023
    Leuk verhaal weer
  2. Frieda:
    1 oktober 2023
    Jullie maken zat mee!

Zitten jullie al aan een volgende reis te denken ?