Zaterdag 17 september Straatsburg

17 september 2022 - Achern, Duitsland

Liep vanochtend niet helemaal lekker, we vertrokken pas na de klok van 9, terwijl we toch een uurtje eerder hadden afgesproken, dat word dan meestal wel een kwartier later, maar team G had ineens besloten om uit te slapen, terwijl team B een wandelen wekker in de camper hebben zitten, om 6h00 rijst deze op, om te gaan douche, ja ik weet niet normaal, dan gaat zachtjes het licht aan, pakt zijn spullen en doet de camper deur dicht, om half 7 om en na bij is de wandelen wekker terug en word ik vriendelijk verzocht om te gaan douche, dus dan loop ik slingerend en met mijn ogen nog dicht naar een of ander washok, vanochtend was het verwarmd maar de douche leefde zijn eigen leven kort,kort,lang water, kort,kort,lang water, maak niet uit ik word schoon. Ik loop terug naar camper koffie staat klaar, de ene x met hard gekookt ei, dan weer gebakken en dan weer flensjes. Gaan we weer op de rit met de camper word er ook nog een bak thee gezet voor mij voor onderweg. Ben gaat dan de afwas dan en ik doe mijn eigen teamtaken, de bedden, vegen doekje over de wc pot. Als de zeikbak vol is mag Ben hem legen. Dus dit hadden wij allemaal al gedaan vanochtend maar bij team G nog weinig beweging, dus wij wachten en wachten duurt dan lang, eindelijk kwam Gerard uit zijn camper, ook met z’n een zeikbak dus die moest ook nog gelegd worden, stroom zat er nog op, Team G zet altijd de camper op blokken zo dat ze waterpas kunnen slapen, wij hebben hem al 1 x gebruikt, omdat het daar echt moest. Dus dat moest allemaal nog gedaan worden, eer Gerard z’n zeikbak had geleegd was er al weer een kwartier om, moest natuurlijk weer ouwe Nelissen met die Duitse boer, en ze moesten ook nog de rekening betalen, maar eindelijk konden we weg op naar Straatsburg, en dat was nog een tering eind rijden, we zouden daar zonder al te veel stoppen pas rond 15h00 aankomen.

Eerst tanken, voor 132,00 euro niet normaal die diesel prijzen,  vroeger lachte je iedereen uit met de dieselprijs, nu is benzine weer het goedkoopst, boodschappen doen en door…………het was koud, 6 graden buiten, heb het vannacht ook zo koud gehad, bleef naar de wc lopen. Af en toe een beetje blauwe lucht en dan kwam het weer met bakken uit de hemel, donkere wolken boven ons hoofd. En die hingen er zeker, de weg naar Stuttgart was afgesloten, een file niet normaal eer wij weer door konden rijden waren we 3 uur verder, we zaten als een soort ratten in een val, er waren geen sluipwegen, die waren allemaal afgezet, of verboden voor voertuigen, we slingerde met de kolonne mee door dorpjes en land wegen, de mensen in de dorpjes waren denk ook niet blij, die konden ook nergens naar toe met hun auto.

Team G stopte nog x om te vragen wat we zouden doen toch maar door stomen naar Straatsburg, deze dag is toch al naar de klote, zo gezegd zo gedaan, we gaan de berg kam over en het word lichter buiten ook de temperatuur stijgt zelfs naar 15 Gr, zo warm was het vandaag nog niet geweest, helaas ook zak die weer en af en toe komen hier ook flinke buien over de onze campers heen. Maar dan eindelijk hebben we de camping gevonden, wij blij, zij ook want ze hadden geen plek meer, ze zaten helemaal vol en dat half september, iedere camping in een straal van 25 km zat vol, niet normaal toch. Toch nog een camping gevonden, terug Duitsland in z’n 35 km, en vraag ons niet wat voor camping, allemaal vast bewoners en ergens achter staan wij dan, we hebben een plekkie voor de nacht dus niet zeuren, ik denk dat mijn wandelende klok morgen niet om 6h00 gaat lopen, wij hebben geen muntjes om te douche en het ziet er ook niet fris uit, we hebben geprobeerd een af washok te vinden dat is niet gelukt, we hadden nog een vuilniszak, die hebben wel wel kunnen inleveren, we hartelijk ontvangen, wij gooide hem in de bak en er sprong een rat uit de bak, nee dit is geen plekkie voor ons, morgen gaan we pleiten.

Neem mijn petje af voor mijn chauffeur, file rijden is geen pretje, kijk ik zit er naast, ik geeuw wat, ik slaap wat, ik mopper wat, ik zing soms een stukje vals mee, ik beweeg mij maar weer eens, ik let op de weg, ik let op de snelheid, maar ik hoef niet te rijden en dat is best inspannend.

1. Ben:
    18 september 2022
    Hiep hiep hoera feest in de camper vandaag, want vandaag is de schrijfster jarig dus allemaal even schrijven naar onze Kaarje🎂🎂🍺🍺🥂🥂🥳🥳🥳🥴
  2. Nel Ebeling:
    Goeiemorgen Ben en Karin
    Karin van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag,en Ben ook gefeliciteerd met Karin en weer een fijne dag
    Groetjes Harry en Nel
  3. Henk:
    18 september 2022
    Karin van harte gefeliciteerd🍇💐Weer leuk om te lezen en ik beveel Hamelen aan.
  4. Anita van Hagen:
    18 september 2022
    Gefeliciteerd Karin fijne dag. En hopelijk wat beter weer.
  5. Patricia Van Ooyen:
    18 september 2022
    Hiep hiep hoera gefeliciteerd Karin🥂🥳🎉🍰maak er een gezellig feestje van in de 🚐
  6. Cliënt 18:
    18 september 2022
    Karin van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag. 🥳🌹🍰🥂🎊🎉🎈
  7. Magda:
    18 september 2022
    Hoi Karin Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag, wij wensen je een zonnige egezelige dag toe, wij nemen alvast een voorschotje op de drank.gr Ton en Magda
  8. Magda:
    18 september 2022
    foutje, moet natuurlijk een gezellige dag zijn .
  9. Willem:
    18 september 2022
    Vandaag alle verhalen in één keer gelezen. Wat een avontuur. En heel komisch hoe je het opschrijft. 😂. Ga zo door 👍
  10. Aad en Anke:
    18 september 2022
    Hieperdepiep voor de jarige !

Van Harte Gefeliciteerd en maak er een zonnige dag van.
    In geval van regen ben jij het zonnetje ;-)
  11. W.Lagerweij:
    18 september 2022
    Karin kan niet achter je van harte te feliciteren met je verjaring en je met Ben en gelukkig Nieuwjaar te wensen . Veel reis- en schrijfplezier. Wij genieten van je sappig en met humor doorspekte reisverslagen.
  12. Cisca:
    18 september 2022
    Karin van harte gefeliciteerd en wij drinken er wel 1 of 2 op jou leuke verhalen iedere dag weer genieten
  13. Tanja:
    21 september 2022
    Beetje laat.....maar alsnog gefeliciteerd!