12 september 2023. Banff

13 september 2023 - Improvement District No. 9, Canada

Was een zware nacht vannacht, zeker voor Ben, in mijn dromen ben ik de man van het Swiss Air aan het ombrengen, ik krijg ineen een dood gooi, probeerde Ben door de camper heen te duwen, sorry, sorry. De toilet deur kraakte als een oud wijf, heel de campground wakker natuurlijk, gelukkig hoef ik maar en keer of 5. Toen ging ineens onze camper piepen, de sensor van de luifel, piep een tijdje niet, piep een tijdje niets, kreeg opdracht om aan de knopjes te zitten, doe dat lekker zelf, weetje hoe koud het boven het dekbed is. Goed om half zes ging Ben douche en ik daarna. Ja dat douche, je staat in een soort hok waar bij ons de kalfjes in staan met 2 douche gordijnen maar die zijn zo oud dat een plastic helemaal verstijfd is, kunnen ze gelukkig ook niet op je af komen, eerlijk is eerlijk, er komt een heerlijke straal water uit en ook goed op temperatuur.

Als ik weer in de camper ben staat het ontbijt al klaar, alleen de koffie, ja de koffie, manlief hoor ik allerlei verwensingen uiten, we hebben een soort koffiepot, dat heet een “thermos or French press and filter”, daar hebben we al 2x geprobeerd om koffie mee te zetten, maar het lukt ons niet, als we met dat filter werken, drinken we alleen prut, dus wij hangen ons koffie filterzakje er half boven en de 1 ste keer lukte het wel maar vanochtend scheurde dat zakje dus weer prut, ik probeer het weer te filteren en ja we hadden toch weer een bakkie. Ben bleef mopperen, eh ja ik weet ook niet hoe dit ding werkt, thuis hebben we z’n ding, je gooit er bonen in, zorg dat er water genoeg inzit, druk op het knopje, hij gaat malen en dan is er koffie, en helaas dat ding past niet in de koffer is te groot en te zwaar. Hoe nu verder met de koffie, wij hebben op YouTube gekeken hoe we met dit ding koffie moeten zetten, kind kan de was doen, volgens  YouTube, dus word vervolgt.

Op naar Banff, dat stond op de planning, wij rond de klok van 09H00, camper neer gezet en Banff in, hier houden ze van uit slapen, Banff gaat pas om 10h00 open, het is een leuk dorpje, vol met winkeltjes, vooral souveniers en winterkleding, maar ook een hele belangrijke winkel, de iWatch van Ben kan weer opgeladen worden, daar hadden ze het juiste snoertje voor in de usb, Ben blij ik ook. Na een bakkie en ff de kerstwinkel in te gaan, brengen we de camper weer naar onze campground en gaan een trail lopen, de HOODOOS trail, dat zijn een soort hoge stenen die uitkijken op het water, was een leuke tippel. Onderweg, de trail liep omhoog, hoorde we ineens een geluid een beetje gegrom, dus wij staan gelijk stil, er zitten tenslotte hier Beren in het bos, wij kijken en zoeken, en ik dacht nog geen berenspray en geen belletjes om de beren te verjagen, maar wel een piepend,hoesten,niezend old lady, ik heb een goede kou te pakken, alles doet zeer, maar goed PIL erin en door.

Weer terug bij de camper, namen we een lekker drankje, alcohol is goed voor de griep alleen dit was zonder alcohol, en we kruipen ff ons bedje in om bij te komen en we hadden het koud.

Wildlife, we hebben volop eekhoorntjes gezien, die spelen hier volop, een soort krekel maakt een raar geluid en als hij vliegt heeft het gele vleugels, musjes en grote zwarte kraaien maar voor de rest nog niet veel, overal staan er borden niet voeren en o ja we kwamen ook nog een zwerver tegen in Banff, is eigenlijk ook wildlife maar dit soort mag je wel eten geven.

HoodoosBen op de rode stoeltjesDe hike routeCampground in Banff

1. Ben Van elswijk:
    13 september 2023
    Erg leuk verhaal weer, op vakantie gaan is echt afzien haha
  2. Frieda:
    13 september 2023
    Lijkt me z’n een mooi land!!!
  3. Ilse:
    13 september 2023
    Niet ziek 🤢 worden, dat doe ik alleen op vakantie. Als mijn blog leest dan leest dat Gerard ook 🤮 behoorlijk aan het spoken is geweest. Beterschap en kijk uit naar jullie volgend blog 😘😘
  4. Henk:
    13 september 2023
    Het ruikt naar een verhalen bundel😊
  5. Ria bakker:
    14 september 2023
    wat ben ik blij dat we niet met een camper waren maar lekker in hotel of motel sliepen
    en met een luxe Ramm reden karin beterschap en het wordt steeds leuker en beter
  6. Bruins Zsuzsika:
    15 september 2023
    Kan die krekel een road duster zijn?
  7. Koosen Anneke:
    20 september 2023
    Ach karin we hebben de fietstocht achter de rug 286 kilometer in ons frokie bloedheet in franc maar ook mooi omgeving langs de maas vandaag de tijd om je verhaal te lezen groetjes van ons