Banff. 11 september 2023

12 september 2023 - Banff National Park, Canada

Na een lange maar zeer slechte nacht, de airco kou, is mijn botten,neus,keel,hoofd gekropen waren we toch om half 6 eruit, moet zeggen, we hadden een ruime hotelkamer met zithoek, nooit gebruikt, ja toch weer een min puntje voor een kamer voor ruim 150 $, verwacht je toch een behoorlijk waterstraal in de badkamer, maar helaas we moesten de waterdruppels zoeken.

Om half negen zouden we worden opgehaald om naar de camper te gaan, maar in Canada kijken ze niet op een kwartiertje, hebben we begrepen. Bij Fraserway aangekomen rende de mensen naar binnen om als eerste aan de beurt te zijn, dat je dacht, wat gebeurd hier, we waren met 4 koppels. We werden leuk geholpen door een meisje uit Nederland, kwam uit Zwolle en wil alleen nog maar naar Nederland op vakantie, het rondje uitleg werd door een Belg gegeven en ja hoor de Hillebilly’s konden op pad. Eerst maar even shoppen, ruim een uur verder, 2 karren vol en zowat 300 $ lichter maar kregen ruim 30 $ discount en daar ga je voor, gingen we op ons gemak naar Banff, het was al ruim 14h00 met al dat getut, maar de eerste dag is altijd een verloren dag. Beetje tutten met de camper, boodschappen, camper inruimen. Ik was gelijk weer op mijn plek, flesje water openmaken voor de piloot, helpen navigeren, in de spiegel kijken, fotootje maken onderweg, ja het ritme zat er gelijk weer in.

Onderweg genoten van het landschap, gras,hooibalen,koeien en op de achtergrond de bergen, de boeren waren lekker bezig, kan ook haast niet anders, ze hebben allemaal nog een beetje Nederlandse DNA, in de jaren 50tig, zijn de boeren massaal naar Canada vertrokken.

Op onze campground aangekomen, stoeltjes naar buiten en wat drinken, zitten 2 hele leuke stoeltje bij de camper, we nemen wat te drinken en knabbelen aan een frietstikkie, ineens krak, zitting laat los, kan aan 2 dingen liggen, het was al slecht of Karin is te zwaar??????

De CamperBoodschappen doenOnderwegDe mountain’sThe Campground

1. Cliënt 18:
    12 september 2023
    Prachtige camper. Stoeltje was al gammel.🤣
  2. Han&Hen:
    12 september 2023
    Ach de dollars zijn Canadees dus 1dollar is in Euro 0,69. 😜
  3. Henk:
    13 september 2023
    Je zit al weer lekker in het verhaal in ieder geval
  4. Ria bakker:
    13 september 2023
    kan niet dat jij te dik ben Karin mooie omgeving Banff
  5. Frieda:
    Ziet er erg mooi uit!
  6. Bruins Zsuzsika:
    15 september 2023
    Whaha ligt duidelijk aan de stoel
  7. Koosen Anneke:
    17 september 2023
    Ze is gewoon te zwaar van al die wijntjes