Road-trip door West Canada 10 september 2023

11 september 2023 - Calgary, Canada

Zoals de meeste van jullie al wisten, gaan wij dit x met een camper door West Canada trekken, en zoals de meeste volgers ook weten het peloton ging verleden jaar uit elkaar, na 3 jaar op vakantie met elkaar geweest  zijn, gaat dit jaar ieder zijn eigen weg.

Zondagochtend 02h00 gingen de Poelluk het wekkertje, en Aal stond om 3 voor de deur en op naar Schiphol, en we waren niet alleen op Schiphol, jeetje wat gaat het slecht met Nederland.

Om 07H00 ging het vliegtuig naar Zurich, ja we hadden eerst een rechtstreekse vlucht maar helaas die werd gecanceld, dus nu met een omweg naar Calgary, na anderhalf waren we in Zurich en to begon het lange wachten, 5 uur op z’n klote vliegveld zitten, hangen,draaien,wiebelen. Vliegveld van Zurich is groot, en Peet, je heb daar nog rookcabines. Wij moesten naar instaphal E, dus hup met de intercity als haringen in een tonnetje naar E, eenmaal op de plaats van instap, eerst nog door 2 Douna posten, kwamen aan bij ons wachtplek om verder te vliegen, maar de stoelen waar allemaal in beslag genomen door liggen mensen uit India (sikh), allemaal met z’n tulband op hun hoofd, gelukkig konden wij nog gewoon zitten maar op de duur moesten ze toch gaan zitten, Ben en ik dachten eerst dat wij verkeerd zaten, allemaal Sikh, maar ik heb gegoogeld en er woont dar een hele grote commune en er staat daar en mega grote tempel.

Ook zagen we overal honden, dus Ben zat te miepen dat we Saartje wel mee hadden kunnen mee nemen, dacht het niet, ook in het vliegtuig zat een hond bij ons, waar moet je dat beessie uitlaten.

Eindelijk naar vertraging mochten we instappen, in vliegtuig EDELWEISS, helemaal achterin zaten we dus we waren weer halverwege Zwitserland, eindelijk de lucht in met veel turbulentie, het klappen van de vleugels, de hele reis en die duurde lang, veel turbulentie gehad. En koud in dat ding, de airco stond op je tandje vriezen, iedereen zit met dekens en hoody’s op.

Maar we zijn toegelaten in Calgary, moetje ook nog wat voor over hebben, bij de band Ben zijn koffer was er maar die van mij kwam maar niet, er liepen snuffel honden, die naar drugs zochten, koffers werden allemaal op de grond gegooid, ik wist zeker dat ik niets van dat pul in mijn koffer had, en ja hoor, daar kwam die dan eindelijk, hotel gebeld voor het ophalen, ingecheckt en naar bed, ik was kapot en alles deed zeer van die airco.

Jocelyn ik heb nog niet van Calgary gezien, dus nog geen foto’s

1. Patricia Van Ooyen:
    11 september 2023
    Heel veel plezier en ik ga weer genieten van je verhalen
  2. Henk:
    11 september 2023
    Helaas geen peleton maar hopelijk wel weer mooie en gekruide verhalen. Mooie reis, doe voorzichtig en doe vooral geen dingen die ik ook niet zou doen. Oh nee dat laatste zeg ik altijd tegen mijn kinderen.
  3. Cliënt 18:
    11 september 2023
    Geniet van een mooie reis. 😎
  4. Ilse:
    11 september 2023
    Hé zus ga van de reis geniet zonder ons 🤣🤣 wij hebben het hier prima naar ons zin. Lees je mooie verhalen 😘😘
  5. Aad en Anke:
    11 september 2023
    Wij gaan weer meegenieten van jullie belevenissen. Het is tenslotte voor ons min of meer bekend terrein. Heel veel plezier en geniet van al het moois wat Canada te bieden heeft.
  6. Soraya:
    11 september 2023
    Heeeel veel plezieer Karin!! En Ben :)
  7. Linda:
    Veel plezier!
  8. Wilma:
    11 september 2023
    Wat een mooie reis gaan jullie weer maken.
    Heel veel plezier en geniet er maar goed van samen 🥰
    Groetjes vanuit Mexico
  9. Tineke de Man:
    11 september 2023
    Heel veel plezier Ben en Karin!!!
    Wij gaan weer mee genieten, met al jullie avonturen.
    Groetjes Mat en Tineke 😘😘
  10. Jocelyn Kuiper:
    11 september 2023
    Heel veel plezier jullie! en ben benieuwd naar foto's 😘😘
  11. Han&Hen:
    Spannend 🤩 Have fun 🇨🇦🐻🐾
  12. Mike en Tamara:
    12 september 2023
    Heel veel plezier en geniet, we lezen de verhalen wel ;) en zien de foto's wel weer.
  13. Ria bakker:
    12 september 2023
    heel veel plezier samen en geniet ervan kijk uit naar het volgende verhaal
  14. Tamara:
    Heel veel plezier! Fijne vakantie 🥰
  15. Tanja:
    12 september 2023
    Heel veel plezier en kijk uit voor de bruine beren!🤪
  16. Frieda:
    13 september 2023
    Heel gaaf Canada

Oei de turbulentie in het vliegtuig dat is niks

Maar gelukkig goed aangekomen
    Veel plezier 😘
  17. Bruins Zsuzsika:
    15 september 2023
    Nou tante dat is een irritant begin met dat wachten en de airco. Maar kan je vertellen dat de laatste vlucht die ik had was er geen airco achterin die was kapot. We hadden vertraging en moesten dus wachten van de toren. En dan wordt het bloedheet, niet te doen. Ook de rest van de vlucht niet.