13 september 2023. Lake Louise

14 september 2023 - Lake Louise, Canada

Vanochtend om 06h00, douche, ontbijten en pleiten op naar een nieuwe locatie, maar voor dat we vertrokken nu toch een overheerlijke bakkie, ja het is Ben gelukt, best bakkie alleen het laatste  slokje moet je niet nemen, wat een geluk dat YouTube bestaat.

Om 08h00 draaide van onze campground af, even langs de stort en wat water bijvullen,op naar Vermilion Lake, dat ligt aan de Bow Valley Parkway, dit schijnt een mooie route te zijn en je kan daar wildlife spotten. Zo dat is het plan, het weer is nog niet optimaal op temperatuur maar de kachel an gezellig muziekje erbij en de Hillebilly’s kun weer gaan. We draaien de Bow Valley Parkway op en het tempo ligt daar op max 30, dus kom maar op met het wildlife, en ja hoor wat loopt daar een wolf, die markeert nog een struikje en gaat weer op zijn gemak verder, aan de andere kant loopt en dame hard, de wolf kijk niet, zij kijkt niet, in Nederland was er gelijk code rood ontstaan. De uitzichten zijn prachtig het meer ook, maar er valt voor de rest weinig te beleven, en ja hoor de weg is ineen afgesloten, dan maar weer keren met dat ding. Er word hier wel veel gelanglauft op wielen en dat gaat nog behoorlijk hard, zijn natuurlijk aan het trainen voor de wintersport, we gaan weer terug en besluiten dan toch via de hoofdweg verder te gaan naar Lake Louise hier en daar een stop om van het uitzicht te genieten. Het word langzaam aan herfst in Canada en de bomen beginnen te verkleuren naar geel,oranje, rood en bruin, het is een waar kleuren spel wat voor je ogen verschijnt en op de achtergrond de grijsachtige bergen met hier en daar een toefje sneeuw ook staan sommige toppen nog in de wolken, wat voel je je dan klein. Op naar de Johnstone Canyon, daar staat een hike gepland, en ook die weg is afgesloten, dan tuffen we maar door naar Lake Louise, we stoppen bij info centrum om wat, ja om wat eigenlijk, een paar leuke hike’s, ja en dan krijg je weer zoveel informatie dat als we naar buiten lopen elkaar aankijken van weet jij het nog, ehhhhh wat ik heb onthouden, niet te zwaar want we hebben morgen een druk program met heelveel. We hebben daar WiFi en ik haal mijn tablet op om het verslag door te sturen, we gaan wat eten, en zeggen tegen elkaar we zetten dat ding op de campground en we gaan daar een hike( is gewoon een stuk lopen) doen en zo gezegd zo gedaan, dat ding aan het stroom  en wij zijn heerlijk langs de rivier Bow gaan lopen, het is een snel stromend blauw/groen water, en het veranderd telkens, is hoe de zon er op schijnt, na elke bocht weer een andere tint, het ligt vol met keien( maar die moet ik laten liggen, misschien een kleintje voor de verzameling, Ben), sommige delen staan droog, heerlijk lopen we hier, er schieten eekhoorntje langs je heen, zo grappig. Er vliegen hier ook notenkrakers, ze maken een speciaal geluid, dat horen we wel, maar we zien ze niet. En opeens mogen we niet verder de weg is afgesloten ivm brand gevaar, we staan nog een beetje te treuzelen wat gaan we doen, omkeren dan maar, dit risico gaan we maar niet nemen. Aangekomen bij de het ding nemen we wat te drinken, leggen ons lichaam even te rusten, overdenken we de dag en bekijken we ook even waar we morgen dit ding moeten parkeren want er staat een trip gepland naar 2 lakes met een shuttlebus, morgen gaat het wekkertje om 05h00, dus je snapt we gaan met de kippen op stok. We zetten alles al klaar, wintermuts en handschoenen , want in de ochtend is het nog lekker frisjes, zeg maar koud.

Onze loopChipmunk/ wangzakeekhoornCanadaOnderwegWolf onderweg

1. Henk:
    15 september 2023
    Geen boze wolf zo te zien
  2. Ria bakker:
    15 september 2023
    wij gaan het weekend wolven spotten op de veluwe
  3. Aad en Anke:
    15 september 2023
    Mooi hè daar. Als je vanuit Lake Louise verder naar het noorden rijdt, over de Highway 93/Icefields Parkway, kom je aan je linkerhand Herbert-Lake tegen.
    Is altijd leuk, om te zeggen dat je "ons" meer hebt gevonden. haha.
    Fijne reis verder !
  4. Frieda:
    Ohh cool ween wolf 🐺
    Hoop dat jullie nog veel meer wilde dieren tegen komen zo gaaf!!!
    De camper bevalt wel ?
    Oja en de koffie beter!!!!
    Slecht begin van de dag zonder koffie te beginnen

Veel plezier

Hier is het warm/heet
  5. Koosen Anneke:
    20 september 2023
    Als je maar geen wolf op je tanden krijg en ben geen lange tanden de weerwolf