16 september 2023 Jasper town en Jasper skytram

17 september 2023 - Jasper Nationaal Park, Canada

Na een zeer lange nacht, aardig volgens mij opgeknapt, is de Berend helemaal overspannen, de USB deed het niet meer en nu kon hij ze horloge niet meer opladen, nog niet helemaal wakker moet ik voor elektriciën  spelen, grote boek  zaklamp erbij, want ja het licht deed het ook niet in de keuken, wel boven het bed en in de toilet, wij zoeken, de zekeringenkast en nieuwe zekeringen hadden we snel gevonden maar alles stond op oké, en de groepenkast stond niet goed ingevuld, alles naar beneden en alle weer naar boven, maar de USB werd niet blauw en het keuken licht ging ook niet branden. Nog x zoeken, misschien het knopje omzetten bij het keukenblok dan hebben we licht, Ben. Oké de USB blijf het niet doen, dan maar een andere usb gebruiken daar kan ook zijn horloge worden opgeladen. Na het ontbijt, he kijk wat loop daar op het veld een verdwaald rendier, vlug een paar foto’s maken, beessie liep gewoon tussen de campers. We gaan naar Jasper, schijnt een gezellig stadje te zijn en we hebben WIFI nodig. De zon schijnt op de bergen en geeft een mooie gouden kleur, de bomen kleuren ook mooi geel goud.

Jasper, is een gezellig dorp, je kan er overal eten, koffie drinken souveniers kopen, we sjouwen door het stadje en gaan ergens een lekker bakkie drinken zodat ik nog een reisverslag kan schrijven en versturen, met wat foto’s, Ben zeg lekker gezellig zo koffie drinken, ja dan schrijf ik niet ook niet goed, dus schrijf wel. Ook hebben we een andere campground geboekt voor 2 dagen met douche, helaas weer zonder elektra, die zitten snel vol.

We boeken 2 excursie een voor vandaag en en voor morgen, die van vandaag moest ik nog even over nadenken, dit is met de skytram en in 7 minuten gaan we naar een hoogte van 2,263 m en dat vind ik een dingetje, aan een draadje met z’n bakkie omhoog maar we doen het wel.

We gaan wat boodschappen doen en gaan dat op pad naar de Skytram, op de parkeerplaats eten we wat en kleden ons om want boven is wat kouder dan beneden, en we hebben nog steeds lekker weer.

Skytram: we gaan met 25tig man in z’n bakje, niet echt prettig, gelukkig ben ik niet de enigste die hier niet van houdt, dat kan je zien aan de mensen, blijven recht vooruit kijken, boven aangekomen kan je natuurlijk nog hoger, maar dat moet je op eigen kracht doen, en als ik zeg op eigen kracht, dan is het ook echt op eigen kracht. Want een klim, wij namen natuurlijk de difficult trail, als hijgende herten klauteren we naar boven, maar gelukkig waren we niet de enige die het zwaar hadden. Boven aangekomen, denk je we staan op de top van de wereld, maar er zijn nog hogere toppen in de verte maar een uitzicht, op de bergen en in de diepte al die meren en riviertjes, allemaal weer in die mooie kleuren, wij hebben het hoogste punt bereikt The Whistlers Summit 2,463 m. Het waait er behoorlijk, we maken een praatje met een Duitser, die begon in het Engels, en ging in het Vlaams over.

Naar beneden ook weer 25tig man in dat bakkie, terug naar de camper, kleden ons nog maar weer x om en gaan dan naar de campground, het is tenslotte al 17h00, we staan nu op Wapiti, melden ons aan de poort en worden gewaarschuwd er loopt en kudde herten met een mannetje en die is in de brons, dus niet te dicht bij komen, de man roept ook telkens zijn vrouwen met een bulder geluid. Op de plek aangekomen gaat Ben gelijk douche en ik regel nog de usb aansluitingen voor telefoon, Ben zijn horloge en zoek mijn koker waar mijn gewone bril inzit, kan hem niet vinden hier zoeken daar zoeken, overal zoeken maar hij is spoorloos, onder tussen komt Ben weer terug die kan de douche niet vinden, ja he lekker belangrijk, ik kan mijn bril niet vinden, ja waar heb je hem dan gelaten, ja als ik dat wist……ik word geïrriteerd, Meneer vind zijn piellemuis wassen belangrijker dan mijn bril want hij gaat weer op zoek naar de douche, ik zoek en ik zoek kijk zelfs onder de camper, nergens mijn bril, gelukkig heb ik mijn reserver bril bij me, dus die dan maar op mijn neus. Meneer komt terug fijn hij had de douche gevonden, of ik wilde douche, nee ik wil mijn bril, dan gaat hij ook maar zoeken, nergens, weet je wat Karin ik rij je wel even naar de douches het is en pokken end lopen, oke. Op naar de douche, de Hillebilly’s, Ben rijdt door een kuil en opeens liggen de borden en de glazen in de camper in duizenden stukje op de grond, oke ik ben het zat,IK  WIL NU NAAR HUIS, ben ziek, koortsuitslag in mijn neus en op mijn lip, mijn bril weg, een teringzooi aan kapot service, IK WIL NU NAAR HUIS EN NOOIT MEER MET EEN CAMPER WEG. Ben zeg ga jij nu maar douche dan ruim ik de rotzooi wel op, dan kan je even afkoelen, want het code rood momentje lag op de loer. Gedoucht en wel, Ben had zoveel mogelijk op geruimd toch weer op zoek naar mijn bril, volgens meneer leek ik op mijn moeder, o ja joh, die ruimde ook van alles op en kon ze het niet meer vinden, zij is nog weleens opzoek geweest naar haar gebit maar dat had ze gewoon in haar mond, en het staatslot lag gewoon in de bijbel. Ik lijk niet op mijn moeder snauwde ik, na het eten toch maar weer een rondje camperen, schoonwater bijvullen, grijswater tank toch maar weer legen. Ga ik toch nog x opzoek naar mijn bril, en weetje IK LIJK WEL OP MIJN MOEDER, ik heb hem gevonden. We konden er gelukkig hard omlachen, Ben lig al te rusten door ie tress en ik ga ook want morgen staat excursie 2 op het program.

We ruilen morgen ook de kastjes om, het kastje van het service sluit niet goed, straks moeten we uit de pannen eten als het zo door gaat.

Beer gespotOp de top off the WorldDe zwarte route hebben wij gelopenJasper Skytram

1. Henk:
    17 september 2023
    Heb het wel zonder bril kunnen lezen😂. Volgens mij kunnen ze met jullie gewoon een serie beginnen op tv. Een kruising tussen ik vertrek en we zijn der bijna:
  2. Ed:
    17 september 2023
    Het is wel de bedoeling dat je van een vakantie geniet en uitgerust terugkomt, beetje relaxen dus! Al blijft het voor ons wel lekker lezen. Veel plezier dus nog voor de resterende dagen.
  3. Gerard en Ilse:
    18 september 2023
    Lieve Karin en Ben soms zit het effe niet mee
    Maar toch houden jullie de spirit er in en dat is belangrijk en top eind goed al goed laten we maar zeggen ik lees jullie reis verhaal ondanks alles wat je beschrijft met veel plezier blijf genieten ook al zit soms niet mee het leven is te kort gr Gerard
  4. Frieda:
    19 september 2023