19 september 2023 Cache Creek BC

20 september 2023 - Cache Creek, Canada

Gisteren hadden we besloten om verder te trekken, het weer werkt niet mee om nog meer wandelingen langs watervallen te doen, en we zagen dat Leon( collega van Ben) naar een gave plek was geweest, Leon is een week eerder vertrokken en rijd voor ons uit, Leon had via een Canadezen gehoord dat de route en uitzicht van  Area E/ Bonaparte Plateau geweldig was, dus dat leek ons ook wel wat. Zo gezegd zo gedaan “ de Hillebilly’s “ namen het rit aan. We moesten iets omrijden maar dat hadden we wel  over voor het WOW gevoel. Het begon weer te regen, ook is hier het weer van slag volgens de Canadees.Op zich was het een mooie routes, we kronkelde zo langs het water, het leek wel of er een dun laagje ijs oplag, niet dicht gevroren maar van dat, ja weet ook niet hoe je dat noemt, tot aan Kamloops ging het goed, die richting moesten we toch uit om naar Whistler BC te gaan, maar daar na ja volgens 2 navigatiesystemen moesten we een x rechtsaf en dat deden we ook, natuurlijk. We kwamen op een boerenland weg terecht waar je ong 80 km mocht rijden, en we kronkelde omhoog en dan draaide we weer naar beneden, dat opzicht ging goed. We konden nu ook goed zien hoe de mens hier woonde, sommige heel riant en sommige leken wel kampers, woonde in een grote stacaravan of camper, met allemaal bijhokjes er om heen gebouwd, niet volgens de bouwnormen van Nederland kan ik je wel zeggen, allemaal hadden ze ook wel een koe of een paar koeien, een paard of wat schaapjes, en je zag ook mensen naar ons kijken wat doen die nu hier met een camper, wij keken gewoon terug, ja wat moet je anders.

In eens zegt de ene TomTom hier links af, en de ander zegt weg onderbreking er zijn geen andere optie, nu dan maar links maar dit is een onverharde puin zooi weg weg van 65 km, dus wij hobbelen toch eigenwijs een paar meter, dit is geen doen, we hadden straks helemaal geen service over, dus draaien met die bak, de elektrische dame is het er niet mee eens, dus daar trek ff de stekker uit, de andere houdt wijselijk al zijn mond, Ben pakt zijn telefoon er bij en die zegt van deze weg af aan eind naar links en na 9km rechts af, oké dan nemen we die. Maar ook die gaat in de fout, die laat ons ook over z’n grevel wegrijden en als je die dan uit rijd mag je keren en dezelfde weg weer terug. Optie we gaan niet naar de WOW plek,  bestaat niet volgens de systemen. Ben vraagt zich af hoe Leon daar is gekomen, waarschijnlijk van een andere rijrichting. Wij besluiten om naar Cache Creek te rijden, de natuur word langzamerhand anders, wij rijden ook door een gebied waar een flinke bosbrand is geweest maar dit is niet van dit jaar, de bomen staan als zwarte staven in toch weer een met mos begroeide grond, raar gezicht. Hoe verder we naar Cache Creek rijden hoe meer de natuur veranderd het lijkt wel woestijnachtig, en dat blijk naderhand ook te kloppen als we met de eigenaar van de campground praten, nog geen 2 weken geleden was het hier boven de 40 tig graden, gelukkig dan maar dit druilerige weer, dat zijn wij Hollanders gewend.

Om bij deze campground aan te komen waren de 2 navigatiesysteem het niet met elkaar eens, dus Ben zijn telefoon er maar weer bij, lag het ineens niet aan navigatiesystemen maar aan mij, ik heb geen geduld volgens Ben met die dingen, als ze allebei de weg kwijt zijn hoe kan het dan in godsnaam aan mij liggen. Denk hou mijn mond maar ik ben toch al in mineur, ben verrot mijn schouder doet nog steeds zeer, en ben toch al ruim anderhalve week vrij, dat houdt in dat als ik thuiskom naar een huisarts moet, dit heb ik met mijzelf afgesproken, we staan een keer Fullhook, alles erop en eraan, we nemen wat te drinken en gaan de benen strekken, hier valt eigenlijk weinig te beleven, meneer gaat douche en mevrouw valt als een blok in slaap

It’s rain againOnderwegDe verbrande bomenGeit op stapDessertTipi tent

1. Ria bakker:
    20 september 2023
    we zitten hier ook in de herfst ik herken dat geen geduld Karin de woestijn hebben wij niet gevonden veel plezier en rij genot Ben en Karin
  2. Ilse:
    20 september 2023
    Hoi zus, doe je rustig aan je klinkt een beetje ziekies. Vervelend de regen en jammer dat je de WOW plek niet gevonden heb ondanks alle stuur kunsten van Ben. Wij luisteren in Ons Kampertje alleen nog naar Carmen ander word je gillend gek. Wat het weer betrefd hebben wij nog steeds mazzel is nog rond 24gr. Doe rustig aan 😘
  3. Henk:
    21 september 2023