19 september Metz

19 september 2022 - Metz, Frankrijk

Vanochtend rustig aan gedaan de boog kan niet altijd gespannen staan, we zouden rond een uur of 10 Metz gaan verkennen, maar eerst zijn we van plek verkast, met ons “Luxe Ding”, we stonden op een plek waar echt niet warm werd in de schaduw, terwijl iedereen lekker buiten in het zonnetje kon zitten, liep ik met 3 paar truien en sokken aan, dus wij eerst op zoek naar een zonnig plekje, dan naar de receptie, en  er telde we dat we naar een ander plekje wilde verkassen, nr 87, moeilijk zuchtend kon het dan, alles vast gezet en hup dat “ luxe ding” verkast, heerlijk in het zonnetje, onze schoenen achter de voorruit gezet want die waren nog steeds nat van 3 dagen daarvoor zodat ze lekker konden drogen, op de fiets gingen we Metz in, deze stad heeft een oud centrum, ook hier zijn de gebouwen weer oud en mooi versierd, maar wel vuil en verwaarloosd, dat is jammer. In Metz moet je niet op maandag zijn dan is alles dicht, we bezoeken de kathedraal  Saint -Etienne van Metz, dit is een Gotische Kathedraal uit de 13e tot 17e eeuw en is beroemd om zij enorme glas in lood ramen, ook deze staat in de steigers maar dan binnen in, de glas in lood ramen worden gerestaureerd en denk schoon gemaakt. We rijden naar de stadspoort. porte des Allemands werd ook ergens in de 13 eeuw gebouw en dan proberen we nog bij het oude station te komen, maar dat geeft wat problemen Team G kreeg onderweg een Google woorden wisseling, Gerard schijnt volgens Ilse maar op dat ding te tikken en draait dan alle kanten uit, soms doen we er ook wat langer over dan Google in eerste instantie aangeeft, maar het is droog en zo zie je nog eens wat, het station hebben we gevonden en is aan de buitenkant prachtig maar binnenin geen reed aan. We lopen nog even een winkelcentrum in en dan stort zus weer in en gaan op ons gemak naar de camper het is mooi geweest het is tenslotte alweer half 4 geweest, en soms ben je dat gesjouw naar al die oude gebouwen ook wel eens zat en wil je gewoon lekker niets doen, boekje lezen, beetje zeuren beetje niets doen.

wat een lekker boek is om te lezen de rouwbrief van Sanne Ter Zee, spannend

1. Ben Van elswijk:
    19 september 2022
    Weer mooi al die info.ptettig om te lezen.
    Doe je goed Karin.