2 juli, Peter zijn laatste vrijgezelle dag

2 juli 2021 - Lancut, Polen

Vanochtend rond een uur of 7 wakker, als een blok geslapen, komt natuurlijk van die limoncello, kan niet anders. Justyna was alweer druk aan het regelen met haar vader. Na een zeer uitgebreid ontbijt kregen we allemaal een taak, de mannen gingen met Justyna mee drank in orde maken. Ze hebben 120 flessen vodka,  voor iedere gast een halve liter, en je moet vodka met water drinken dan houdt je het lang vol, buiten dit ook nog allerlei soorten wijn en mixjes. Denk dat de meeste mensen met een punt hoofd naar huis gaan. Ze hebben ook nog tafels met eten, eentje met Poolse speciale gerechten. Die mama van Justyna ging naar de huisarts, zij heeft last van nierstenen, Ilse en ik hebben de kaartjes gevouwen voor de tafel indeling. Ook wij zijn nog naar de feestzaal gereden met een auto vol gebak en we hebben de Levoplanten uit de hoezen gehaald, de orchideeën, die staan ook centraal in het leven van Peter en Justyna en staan ook op de uitnodiging en komen in alles terug. Tussen de orchideeën ontstond hun liefde voor elkaar.

Peter en Justyna zijn stik zenuwachtig dat kan je aan alles merken, na dit alles weer terug op de veranda, taart eten en bier, water, koffie drinken. Rond half 2 kregen we kippendrift om naar het hotel te gaan, dus met 2 auto’s en de strijkplank van Justyna’s mama naar het hotel. Daar aangekomen staat in iedere gang een strijkplank, hup 1 in de kamer gezet bij ons en Justyna nam de plank weer mee naar huis. De meiden waren ook gearriveerd dus even een drankje, wij wilde even douche om naar het dorp te gaan. Ondertussen was de werkgever van Justyna en Peet met zijn vrouw en nog een collega met zijn vrouw ook aangekomen, dus nog een drankje en daarna een eettent opgezocht, lekker gegeten was natuurlijk ook weer veel, nog een drankje bij hotel en daarna ging ieder naar zijn kamer, met Peter nog even zijn gelofte  door genomen het pak nagekeken en welterusten gezegd, in de kamer nog wat gerommeld en zeg ik misschien tot morgen en anders spreek ik jullie zondag, LATER

1. Bertie Van den Eijnden:
    3 juli 2021
    Het is weer genieten. Prachtige verhalen.
  2. Wim Lagerweij:
    3 juli 2021
    Geniet van dit speciale huwelijk!
  3. Aad en Anke:
    3 juli 2021
    Fijne huwelijksdag. ! We denken aan jullie .
  4. Ria bakker:
    3 juli 2021
    Karin lang naar uit gekeken nu gaat het gebeuren geniet er met zijn allen van; en showen in die jurk wacht op de foto
  5. Patricia Van Ooyen:
    3 juli 2021
    Veel plezier vandaag en vooral van genieten met zijn alle.