20 juni Teutenburgerwald

20 juni 2022 - Bad Wünnenberg, Duitsland

Vandaag half 9 aan het ontbijt, ja dat viel niet mee, wij hebben nl denk ik de kamer van Tante Sophia, groot,donker, met gangen en nissen, dus als ik in de nacht naar de toilet moet( en helaas wel 4x in een nacht) moest ik een hele wandel route aflopen, gelukkig werd ik begeleid door Saartje dus ik liep niet alleen, over floepen er nachtlampjes aan en uit om mij te begeleiden naar de toilet. Het lampje in onze slaapkamer durf ik niet aan te doen want als ik in het donker op het verkeerde knopje drukt krijg je een soort Halt, niet verder, blijven staan of ik schiet, zo iets hangt boven ons bed, Tante Sophia was niet romantisch aangelegd. Maar goed was snik heet maar ramen en deuren dicht ivm muggen. Zal niet verder zeuren maar het bed is zacht en het kussen is groot en veel.

we werden wakker met regen, daar hadden we niet op gerekend, jammer maar na een goed ontbijt gingen we toch voor ons plan het Teutenburger woud met zijn rots partijen, met ze vieren in de stekker auto, o nee met zijn 5en, en het werd droog en warm en we hebben ze gevonden. Nu is toch wel heel bijzonder en we konden ze beklimmen, Matty en Tineke houden niet van hoogtes met trappen ( ik ook niet maar ik moet, van mezelf) en eigenlijk kwam dit wel goed uit Saartje bleef bij hun. Het is niet echt spectaculair maar strepen we af van het wensenlijstje. Dit gedaan en een rondje langs het meer, gingen we langzaam terug, onder weg een stop in Paderborn, ik krijg steeds meer last van mijn kies🤬🤬, maar een paracetamol erin en ff stoppen bij de apotheker spulletje gehaald, misschien help het.

Rond  5 uur waren we weer bij het hotel, drank uurtje, maar niet echt voor mij, mijn kies gaat zich steeds vervelende gedragen. We hadden van pasta avond, per tafeltje werden we naar het buffet begeleid, helaas heb je altijd voordringers, maar die werden terug gestuurd met hun staart tussen de benen. Eten gaat niet durf haast niet te kauwen, ik ga hulp zoeken maar in dit dorp geen tandarts wel iemand aan de lijn gehad, ik mag heel veel pillen slikken dus hup 3 erin, en de pijn verdwijnt langzaam maar niet de spanning op mijn tandvlees.

We hebben vanavond een muziek avond, nu deze man kwam helemaal uit IJmuiden en daar had hij beter kunnen blijven, maar goed we hebben toch lol gemaakt. Helaas de muziek avond was nog niet afgelopen maar wij waren er klaar mee, toen wij naar onze kamers liepen stonden er 2 ziekenauto’s voor de deur, hopelijk kwam dit niet door de muziek.

1. Patricia Van Ooyen:
    21 juni 2022
    Heel veel plezier en weinig pijn
  2. Ben en Karin:
    21 juni 2022