Paar dagen Duitsland, Bad Wunnerberg, Schloss hotel Sophia

19 juni 2022 - Bad Wünnenberg, Duitsland

Vandaag zijn we vertrokken voor een paar dagen Duitsland, Enjoy hotels. De wekker ging optijd en alles liep voorspoedig dus rond de klok van 8 zaten we in de auto op weg naar onze vakantie bestemming. Het is vandaag Vaderdag en de dag dat ons Mam jarig was, blijft altijd een rare dag nu ze er niet meer is.

Voor de grens hing Ben nog ff de auto aan de stekker zodat we nog paar km konden tuffen, het weer knapte aardig op van kou en regen ineens naar 20 Gr. Weinig Stau onderweg maar wel levensgevaarlijk Duitsers die je van de baan af seinen of rechts in eens voorbij scheuren, dat je denkt hoe dan je mag hier maar 100km per uur rijden.

Ben wilde toch nog ff stekkeren want bij het hotel was geen mogelijkheid, dus hup de eerste de beste stekker punt stoppen. De stekker erin, Ben met Saartje(onze hond)lopen ik verander ff van lange naar korte broek. Ben zegt nog het stroom is hier gratis, oké dan. Tot dat we weg willen rijden met geen mogelijkheid kunnen we betalen, alle chippen en kaarten werken niet, en nu.

noodnummer bellen maar ook hier geen gehoor, proberen de app te downloaden en de visa kaart nr in te voeren ook dat niet, heeellllpppp wat nu. We zouden om 12h15 op plaats der bestemming zijn, maar dat gaan we nu niet meer halen. We lopen om die paal heen maar niets helpt, kut kut kut lekker z’n elektrische auto, verder zoeken op de Mobil en ja hoor weer een nood reparatie maar in plaats van 0800 moet je 00800 bellen en ja hoor iemand aan de lijn, een Poolse jongeman die ons echt helpt, welkom in Duitsland maar elektrische laden is nog een dingetje voor een buitenlander. Hij schakelt ons van het netwerk af en Ben had gelijk is GRATIS.

Op weg naar ons einddoel zowat 3 kwartier later, gaan we weer op die autobahn, Ben zeg maar we moeten toch stekkeren want bij het hotel kan het niet, en ja hoor een pomp met een snel lader binnen een straal van 21 km daarop af. Maar ook die pakt niets zelfs kunnen wij geen app downloaden, potjandorie en nu, we worden echt heel vriendelijk geholpen door een Duitsstel, ze stellen zelfs voor om voor ons te betalen en dat wij het dan terug storten naar ons, maar ja dat wilde Ben niet, hij heeft een lading chippies  van de Shell, ANWB, BP enz, enz dat moet toch lukken, het stel zegt Tjus, Gute tag en stappen in hun volle auto en wij staan nog in de kokende zon. Dan maar weer verder, even een stop voor de inwendige mens ondertussen is het al ruim 13h00, Matti en Tineke zijn er natuurlijk al lang. We redden het hotel we hebben nog 50 tig km zelfs over. Maar ja,in het hele dorp is geen stekker optie te bekennen. Dan maar vragen straks aan de receptie, er zal best wel een oplossing zijn. Matti en Tineke staan ons al op te wachten als echte kasteel  bewoners, die waren er op tijd, wij  ruim anderhalf uur later. Bij de receptie vragen en uitleggen over ons stekker probleem, kleine problem we kunnen de auto hier opladen, terwijl Ben nog 3 maanden geleden gebeld had en toen kon het niet maar nu wel, als we dit hadden geweten…….

Hup auto uitladen, aan de koffie met appel gebak en daarna op de fiets de omgeving verkennen, eerst naar de kerk maar die was vandaag gesloten het is nl zondag. Toen lekker naar beneden suizen 15% hellingen naar beneden, we gingen als een speer opzoek naar het meertje, die hebben we nog niet gevonden, alleen als je 15% zakt moet je ook weer klimmen en dat ging niet zo best, de klim in de benen, we hadden wel een drankje verdient en dat werd er geen 1, gelukkig mochten we gaan eten, en de glazen werden weer gevuld. Na een gevuld diner moesten we het dorp verkennen met een gids, wist heelveel te vertellen, bij de zelfde kerk aan gekomen als vanmiddag stond een vrouw met heelveel schnaps, die moesten we proeven, zo werd het nog een gezellig rondje om de kerk, dat snappen jullie wel, nog een afzakkertje in het hotel en plannen maken wat we allemaal gaan doen, liggen we nu uitgeblust in bed, af en toe word onze kamer verlicht door de onweer het is broeierig heet maar de ramen blijven dicht anders worden we opgevreten door de muggen. Ik zeg welterusten🍷🍷

1. Mike en Tamara:
    20 juni 2022
    Hoi Ben en Karin, veel plezier en geniet van jullie vakantie!
  2. Tamara:
    Goedemorgen, have fun& enjoy 😘
  3. Han&Hen:
    20 juni 2022
    Oeps, wij gaan ook aan een electrische auto, als ie nog ooit geleverd wordt. Viel Spass in Deutschland!
  4. Nel Ebeling:
    20 juni 2022
    Hoi Ben en Karin weer veel plezier,ik ga weer genieten van jullie avonturen
  5. Rick:
    20 juni 2022
    Nou ja joh, ik wist geneens dat jullie naar Duisland gingen, sterker, ik wist geneens dat jullie weg gingen!
    Een electrische auto? Nou zeg, is dat nou zo leuk? Is dat nou zo goedkoop? Ik tank altijd euro loodvrij en altijd voor 50,00 eurie; vroeger en nu nog steeds!
    Maar, Karin en Ben, fijne vakantie toegewenst en geniet van de natuur en misschien maakt Karin nog wel eens een fotootje! Succes en plezier! Sie joe!
  6. Magda:
    20 juni 2022
    O.o.o. Karin wat is het toch weer leuk om je verhaal te lezen, je snap zeker wel hoe dat hier overkomt, ik zie het al helemaal voor me. Je moet maar zo denken het is leuker schrijven, als je niets mee maakt is het maar saai. Ik zie al hoopvol uit naar je volgende bericht. gr
  7. Anita van Hagen:
    20 juni 2022
    Hoi Ben en Karin. Jullie reis is goed begonnen jeetje wat een gedoe dat opladen. Maar gelukkig allemaal goed gekomen. En nu van de vakantie gaan genieten. Veel plezier.
  8. Aad en Anke:
    20 juni 2022
    We gaan weer genieten van jullie belevenissen. Veel plezier. Mooie omgeving , en dichtbij de Warsteiner bierbrouwerij. Altijd leuk voor een bezoekje. !