21 september 2023 Squamish

23 september 2023 - Squamish, Canada

Onderweg, zo mooiOnderwegIn het Engels en in het SquamishVerstoptTotempaalBen  op de BrugHangbrug CapilanoOld TimerThe Chief

Squamish, is een stadje in BC en vernoemd naar de inheemse mensen die hier al duizenden jaren voor heen hier woonde.

Wij zijn al 2 dagen van onze route aan het afwijken, Whistler BC lag niet in de trek bij ons, eigenlijk. Het schijnt een wereld beroemde ski-oord te zijn, waar de rijker der aarde graag komen, niets voor ons, en winkeltjes kijken met skikleding trekt ons ook niet. Dus vandaag op naar Squamish, hier woont de oorspronkelijke bewoners, maar alleen op zaterdag dan komen ze naar de markt toe om hun houtsnijwerk enzo te verkopen, daar gaan we niet op wachten het is nl woensdag. Het is wel een heel leuk dorpje met de houten gebouwen, wat mij verbaasd dat je hier overal cannabis kan kopen, maar met sterke drank zijn ze heel moeilijk. Ook zie je hier weinig mensen roken op straat, en stekker auto’s zijn hier minimaal, eigenlijk doet Canada denk ik niet zoveel aan het milieu, ze gebruiken wel kartonnen bekertjes maar die zitten allemaal in plastic verpakt per stuk, hoe dan, stikstof probleem. Aangezien wij ook wel WiFi verslaafd zijn doen we dit maal een bakkie bij de Mac, gratis WiFi het bakkie is niet onaardig maar het koekie is oud. Mijn reisverslag er door heen jassen met wat foto’s en we kunnen weer verder.

2 optie naar de Shannon Fall of Capilano Suspension Bridgepark, wij gaan voor de laatste, dus de hwy 99 op, we weten nu ook hoe dit werkt op de grote weg, dit noemen ze een U weg, je rijdt eerst bv 10 km voor bij de plek waar je moet zijn, want daar is nl geen afslag, dan gaat je over de weg heen je rijdt weer 10 km terug en dan heb je de afslag aan je linker/rechter kant. Gisteren snapte wij het niet helemaal en onze elektrische dame wilde ons maar laten keren op de grote weg, zij was denk hier ook nog nooit geweest, dat wij hebben gekeerd op de grote weg wel natuurlijk op een veilige manier, maar ja zij zei telkens keer om, keer om, dus wat doe je dan????????

Het weer is nog steeds lekker, op het ogenblik, in de ochtend en avond frisjes maar overdag nog steeds korte broek weer, hier. We rijden dus op 99 en de ver gezichten zijn weer prachtig we kijken ook zo de zee op, schitterend, er zwemmen ook nog mensen in de zee, we hebben nog geen BEER gezien, maar met deze mooie uitzichten, denk je ook blijf maar in je bos, Beer.

Wij zijn niet de enige in het Capilano park, we konden haast geen plekje vinden voor de camper, maar gelukkig er ging een camper weg, dus snel daar naar toe deze parkeerplaats moet je betalen, eh wij hebben 4 plekken voor de camper oké we kunnen er maar een betalen, ook goed.

Het park begint met allemaal totempalen, leuk en daar wil natuurlijk iedereen foto’s van, maar dan heb je van dat soort Japanners en die maken van elke stap een foto, als ze boos,blij,lief,gekruist,gehurkt,vredesteken, roze/rode lipstick op hebben, dus je snapt na twee van zulke sessie’s ben ik het zat, dus huphup zeg ik klaar nu wij, ze zeggen wat tegen ons, ik kijk terug, we kunnen de foto maken en door, zo doen wij het.

Wij gaan over de hangbrug deze is 140 mtr en 70 mtr boven de rivier en hij is van hout en hij beweegt, dus daar ga ik weer langzaam vooruit, mijn God wat een idioot ben ik ook telkens, het schommelt en het kraakt en ook weer al die zelfde Japanners, foto hier een foto daar, ik hou de reling goed vast, en hoor telkens achter mij gaat het, ja natuurlijk, als we dit hebben gedaan gaan we ook nog door de toppen van de bomen lopen op van die smalle beweegbare bruggetjes, we lopen op z’n 30 mtr hoogte en sommige Douglas bomen zijn 1,300 jaren oud en als kers op de taart lopen we ook nog over een houten skywalk, zo ik heb mijn rondje hoogte vandaag wel weer gehad, maar het was best interessant, we lopen hier wel in een regenwoud, dat is toch anders je ziet aan de het mos en de varens. Ook moeten hier dieren wonen, maar die zijn tijdelijk op vakantie, denken wij.

De “Hillebilly’s “ zijn klaar met al die mensen om ons heen, en gaan de camper opzoeken om naar een campground te gaan, we rijden weer een stukje terug op 99 want daar hadden we een camping gezien de “Klahanie” en dat trok ons wel, op de camping was nog plek maar er was niemand, dus wij een plekje uitgezocht en het ding er neer gezet, geld in een enveloppe in de brievenbus gedaan, mooi plekje met alles er op en eraan, mooi niet we mochten daar niet staan bleek later, dat was voor grote campers nu dan gaan wij toch ergens anders staan, alleen stroom en water, gaf niet we hadden ons vuil water al geleegd op de plek waar we niet mochten staan, we namen de verkeerde afslag op de camping(ook dat kan) en Berend moest in dat ding hobbelend in zijn achteruit met aanwijzing van de bijrijdster, al met al kwamen we op de goede plek, en konden we eindelijk ons eerste wijntje van deze reis nemen, gelukkig was die maar 11,6 procent.

Sweet Dreams

1. Ben Van elswijk:
    23 september 2023
    Weer een spannend hoorspel.en dapper met die hoogte, mij niet gezien.veel plezier verder
  2. Aad en Anke:
    23 september 2023
    Don't swing the bridge!!!!!
  3. Ria bakker:
    23 september 2023
    aan je gezicht te zien heb je veel plezier op het net!!!!!!
  4. Frieda:
    23 september 2023
    Ooohhh die brug 😳 wel heel spannend
    Maar wat gaaf om te doen!! Lijkt me zo mooi!!