21 september Brussel wat geen Brussel werd

22 september 2022 - Poeldijk, Nederland

Na een koude nacht, het ijs stond op de ramen, zelfs onze neus bleef onder dekens, dit keer (Henk Meijer), en ik had gedoucht, zat Gerard bij ons in de Camper, ze hadden besloten om ook naar huis te gaan. Ze hadden nog een week maar met zus ging het nog steeds niet, wij hadden al aan gegeven dat we niet wisten of we in Brussel een slaapplaats zouden opzoeken of door stomen naar de  Poelluk.  Gerard wilde de reis nog gezellig afronden maar wilde niet de kant van Brussel op want dat was voor hun omrijden, of we mee gingen naar Venlo en daar uit elkaar gaan, dat was voor ons omrijden en aangezien de Diesel nog steeds niet voor niets gaan wij via Brussel naar huis. Zo gezegd zo gedaan, de schoonmaak kon beginnen, de zeikbak legen en schoonmaken, stofzuiger lenen van Gerard, alle richeltjes stof vrij maken, en wij konden gaan, nemen afscheid van onze kop ploeg Gerard en Ilse, en gingen met rokende banden richting Brussel, op naar Manneke Pis. Het is heerlijk weer, de verwarming snort een beetje en onze leden maten worden weer op temperatuur gebracht, bij ons ging nl de kachel van de camper niet aan, hij deed het denk ik wel, maar gewoon lekker zuinig. Dus het kleine peloton reed door de heuvels van de Ardenne, we zien langs de weg borden staan met de Grote van Han, hmmm zullen we daar naar toe gaan ipv Brussel, ja dat lijkt ons ook wel leuk, ik was nog nooit in de grote van Han geweest wel in die van Remouchamps, dus zo gezegd zo gedaan, “luxe ding” geparkeerd en opzoek naar de grotten. Het dorp is dood, alle winkels,restaurants zijn dicht, zouden de grotten wel op zijn….. Ja hoor die zijn open, we doen de hele toer, we gaan eerst met een  soort Safari bus door het park met zijn wilde dieren, die niet echt wild zijn maar hier vroeger hadden geleefd en nu proberen ze deze dieren weer in hun natuurlijke omgeving te laten terug te keren. Sommige leven vrij en sommige nog afgeschermd, het was zeer interessant, de beren hielde de gemoederen lekker bezig, zelfs onze chauffeur was in extase was aan het filmen en riep zijn collega’s op, een beer klom in de boom tot in de top en 2 andere stonden tegen de boom aan te duwen om de beer naar beneden te krijgen, af en toe hoorde je krak en viel er een tak.

Hier na zijn we de grotten ingegaan met een klein groepje Nederlanders talige mensen, onze gids vertelde ook ik in het leuk Vlamings over de kleine en grote weetjes van de Grote van Han, je kon merken dat hij zijn werk ook echt zijn hobby was, hij vertelde er gepassioneerd over, ook kregen we een leuke animatie film te zien en zo was het ineens 16h00 toen wij weer naar de auto liepen.

We gingen op weg naar de Poelluk, en zouden onderweg wel ergens eten, we vlogen door de Ardenne, richting Brussel daar ging even wat langzamer, door naar Antwerpen en dan richting Rotterdam, waar zouden we eten, hmmmm wat dacht je in Honselersdijk Treffers, ff kijken tot hoe laat die open is, zonder file reden we het makkelijk, en jaar hoor het kleine peloton stopte ff 20h00 in H’dijk om daar een heerlijke loempia te nemen.

Rond 21h00 reden we het Poelluksepad op, ff waren we in de war, zijn we weer terug in Frankrijk overal hangen er Franse vlaggen aan de lantaarnpalen, o nee we zien toch het bordje Poeldijk en het Gantelhuys, ja we zijn weer thuis. Eigenlijk zouden we vrijdagochtend thuis komen maar nu kunnen we nog ff lekker een paar dagen rommelen en nog wat ondernemen.

1. Cisca:
    22 september 2022
    Jammer dat het alweer afgekort is hoe eindig ik de dag nu zal de verhalen missen
  2. Bertie Van den Eijnden:
    22 september 2022
    Heb genoten van je verhaal. Je bent een echte verhalenverteller. En het sponsgedeelte snap ik ook. Ik wil zoveel mogelijk zien, en weten. Geniet van het thuiszitten en de paar rommeldagen
  3. Han&Hen:
    22 september 2022
    Hi Karin en Ben, het waren mooie verhalen. Nog een prettige tijd thuis, voordat het werk weer begint 😀
  4. Cliënt 18:
    23 september 2022
    Fijn dat jullie veilig thuis zijn. Geniet nog van je vrije dagen.
  5. Tanja:
    23 september 2022
    Was weer n mooi avontuur. Nog n paar gezellige dagen gewenst!!
  6. W.Lagerweij:
    24 september 2022
    Oost west, niets is voor jullie te gek, maar....... Poeldijk blijft toch jullie stek.
    We gaan je weer zien, maar je reisverhalen missen.
    Gr. Nel&Wim