22-6 Rondje WasserRoute Paderborn/Delbruck

23 juni 2022 - Bad Wünnenberg, Duitsland

Vandaag stond er een fiets rondje op het program, dat we gisterenavond hadden uitgezocht, dus na het ontbijt, de fietsen op de auto, maar onder tussen had Matty zijn bedenkingen over dit rondje en had wat anders gezien, uh ja maar we hadden toch dit afgesproken, ja maar, niet zeuren Matty we gaan voor het eerste rondje. Parkeerplaats adressen uit gewisseld en daar gaan we, was een kleine 45 min rijden met de auto, wij reden voor, de eerste parkeerplaats ja dat was hem niet iets was verkeerd gegaan moesten nog iets verder, op de juiste plek aangekomen auto’s fiets vrij maken en gaan. Probleem 2 bij Matty, we begonnen niet bij nr 1 van het rondje maar bij nr 3 en dan vond Matty maar erg moeilijk( beetje autistisch), Mat niet zeuren zei Tien dan gaan we gewoon door naar 4. Oké na een beetje gemoor begon onze toch van omg 18 km (volgens Matty). De bewegwijzering was ook niet al te best volgens ons, maar als je maar langs het water bleef fietsen zit je altijd goed. De vogels, vlinders, bijen enz vlogen allemaal lekker mee. Saartje had ook vreselijk naar haar zin die hoorde je alleen maar piepen, mijn irritatie pijl steeg natuurlijk ook.

Stukje gefietst bordjes weg, wij weer terug want ja er stond ineens een bord verboden voor fietsers, dus ergens was er iets verkeerd gegaan, lag niet aan ons het ligt nl nooit aan ons. Bordjes weer gevonden dus wij konden weer vrolijk verder, we hadden door dat er een speciaal bordje was voor onze tour, dus het kon iets stuk, alles liep op rolletjes, weer was super, Saartje piepte nog lekker door, ja ineens stond we op een raar stuk en moesten oversteken over een soort achtingen grote weg, werden we aangesproken door een mevrouw dat we niet goed fietsen en ging ons de Duitse fiets regels vertellen, oké ene oor in andere oor uit, ik steek alvast over, want daar was een veld met aardbeien waar je zo in kon, het is natuurlijk niet de bedoeling dat tig kilo aardbeien plukt maar eentje proeven mag toch wel, ja riep ze echte Hollanders, oké misschien had ze gelijk maar die aardbeien waren heerlijk.

De fiets tocht ging weer verder, langs allerlei kleine watervallen, heel gezellig, tot dat Matty zei we kunnen ook 3 km anders rijden want in dat dorp staat een kerk met een scheve toren en daar kunnen we dan wat eten, oké zo gezegd zo gedaan, fietsen de andere kant uitdraaien en hoop in de stevig beugels en Matty had het al over dat kerkje gehad, dus die had daar zijn zinnen opgezet.

In dorp het eerste de beste restaurantje op het plein zitten, bestellen wat te drinken en vroegen of ze ook curry worst verkochten want dat stond op het program, zei de Dame niet geheel vriendelijk ik ben Ibis(weet niet wat ze bedoelde). Ben had Saartje op de houten bank naast hem gezet, en de bitch gaf aan dat ze dat niet zo fris vond, oké misschien had ze gelijk maar de toon, we daar alleen wat gedronken want dat was jammer genoeg al besteld, drankje op afrekenen en nooit mee4 gaan zitten daar en we hebben ergens anders overheerlijke curry worst gegeten.

De kerk met de scheve toren bezocht, en de vak huisjes rond de kerk bekeken en door met de fiets de 3 km terug naar onze route, en we gaan links want daar staat z’n bordje en we gaan rechts en we gaan weer lekker door hoor genieten van het mooie landschap, net een lappendeken, zo is licht geel met blauw er door heen, dan weer donker groen, lichter groen, hier en daar hangt er een roofvogel in de lucht we zien zelfs een ooievaar op de thermiek van de lucht zweven, en dan zijn er geen bordjes meer, hoe kan dan nu, terug waarschijnlijk wat gemist, we komen nog wel bordjes tegen met rode pijl met aanduiding fietsroute, oké dan wijs beraad die gaan we volgen, dus ja we fietsen weer terug, ineens staat ook ons bordje er weer bij, wij blij en gaan weer verder, maar toch na een paar km verder slaat de twijfel toch weer toe, en gaan nog eens keer kijken, wat blijk het water symbool op het bordje is wel het zelfde alleen de namen van de route niet meer en ja daar hadden wij weer niet opgelet. Dus telefoon er bij die mocht ons naar de auto brengen, dat ging ook niet zonder slag en stoot,na een paar x keren weg versperring( ja ook op een fietspad) kwamen we weer bij de auto aan. Waarom ze het een water route noemen, dat snap Ik niet helemaal weinig langs het water gefietst en de mooie blauwe meren die we zagen kon je niet bij zatten hekwerken om heen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat wij de verkeerde bordjes hebben gevolgd, kan zomaar.

Terug in het hotel even een drankje voor het laatste avond maal, dat was dit maal een 4 gangen diner het hoofdgerecht bestond uit zalm of haxe, daar kon je uit kiezen, en werden ontvangen met een glas champagne, eten was super goed.

De laatste avond Bingo avond, wat hebben we gelachen Ben had bingo maar die wilde niet gaan, dus ja dan moet ik maar gaan, het was een goede Bingo de een fles wijn, en ja hoor had ik zelf op mij kaart ook nog een Bingo dus 2 flessen rode wijn, maar heerlijk zullen we alles delen, Wij een fles en Mat en Tien een fles.  Het was een gezellig griepje, misschien iets te kort, maar we hebben gelachen,gedanst,gefietst,gewandeld,gegeten,geklets,gedronken en veel lol gehad.

Het is nu weer 12h00 voor mij ik kruip ook onder mijn dekbed, weltrusten

1. Koosen Anneke:
    leuk die fietstochten woord altijd een kilometer of 10 meer weet er alles van
  2. Rick:
    Mooi zeg!
    Een dag met bordjes!
    Onderweg duizenden bordjes!
    In 't restaurant bordjes.
    En natuurlijk de bingo-borjes!
    Leuk hoor, volgende keer gaan we rummi-cuppen, toch?
    Snappik het goed, gaan jullie (alweer) naar huis?
    Thuis verder bingo-en?
    Hebbie nog foto's gemaakt Karin? Daar heb ik je helemaal niet over gehoord!
    Goede reis alvast of weer een leuk dag aldaar!
  3. Ben en Karin:
    23 juni 2022
    Ja het was een kort tripje, 5 dagen, ja heb ook foto’s gemaakt, maar ik ben het wel zat om met dat grote ding te sjouwen in de vakantie.