23 september 2023 Campbell river

24 september 2023 - Campbell River, Canada

Vandaag hebben we visite gehad van een collega van Ben, die dwaalt ook door Canada met de camper, ff gezellig ervaringen uit gedeeld.

De zon schijnt nog dus weg gaan opstap, eerst nadat ik een kletspraatje heb gehouden met de Belgische buurvrouw, het was hun 2 x door Canada maar deze kant hadden ze nog niet gehad, zij hadden op zowat elke campground beren gespot, hun wel, en wat blijkt we hebben op de zelfde campings gestaan.

We gaan naar de waterval van Elk Falls park, daar zijn ze ook met een groot stuwmeer bezig,  te zoiets als de Hooverdam in USA, en dat is mega, we kronkelen het pad op, maar het begint me daar te regenen, ja dit is voorspeld, een week lang K weer, maar goed je moet er wat van maken.

We besluiten om eerst dan maar boodschappen te gaan doen en dan weer terug te rijden, zo gezegd zo gedaan, we gaan een WAL Markt in, dat zijn de meeste verschrikkelijke winkels van dit land, je gaat voor een pakkie boter, en komt met een TV naar buiten, doel gericht gaan we de boodschappen doen.

We gaan terug naar Elk Falls en het is nog niet droog maar het regent gelukkig niet meer zo hard, we beklimmen het pad en horen in de verte al de waterval ruisen, we lopen over een pad waar de bomen ong 150 jaar oud zijn en de brand in 1938 hebben overleefd, er hangt een suspension brug over de diepe canyon,  en in het midden heb je een prachtig gezicht op de waterval, en ja daar moeten we dan gelukkig  weer overheen, ook om van het uitzicht te genieten, gelukkig is het niet zo druk, deze schommelt gelukkig minder dan die van, van de week.  Maar goed als er mensen oplopen voel je toch beweging.

Ga nu een beetje op mijn zus lijken, die heeft elke hangbrug in Duitsland in kaart gebracht, wij hebben er nu ook al 2 gedaan in een week. Als iemand hangbruggen wil bezoeken in Duitsland app mij en ik vraag aan Ilse de coördinatie punten, dan weet jullie zeker dan jullie er komen.

Op de terugweg zien we een verdwaald hartje, we gaan ook nog even het museum in, daar hangen allemaal foto’s en je kan een filmpje kijken over hoe en wat over de bouw van de Dam.

We zakken af naar de Campbell rivier, en hier hebben we uren gestaan, gekeken naar de trek van de zalm, het springen van de zalm uit het water, het is een schoon gezicht, de vissers staan een heel eind in het water, en de zalm pakt geen aas volgens ons gaat het haakje aan de zijkant van de vis, ze zijn best wel sterk die vissen, want de vissers moeten echt moeite doen om ze binnen te halen en soms is ook ineens het lijnt leeg. Er is veel bekijks voor de zalmtrek, en er liggen er wel hinderden, alleen geen beren, die zijn gaan waarschijnlijk naar de MAC. We krijgen het koud en besluiten om naar de camper te gaan, we tanken nog ff, en als we aan het stroom hangen met de camper zetten we de kachel aan. Onze reis word weer be geschaafd, er komt super slecht weer aan dus naar Telegraph Cove gaan we niet, daar stond een Kayaktour op het program, A) het word stormachtig, dus niet de zee op B) Ben vind het niet verantwoordelijk om dit te gaan doen ivm schouders die doen al zo zeer. Dus kijken we het weer aan en we zien wel waar we morgen stoppen kan in Port Alberti zijn maar kan ook in Tofino, maar dat is ook aan de kust en ze verwachten morgen hoge golfen.

Toen ik vanavond in onder de douche stond waren er Nederlandse dames en die hadden het zelfde probleem als ik gisteren, geen water, gisteren ben ik in een soort van Evakostuum elke hokje afgelopen( kon gemakkelijk was alleen) elke kraan die ik opendraaien, daar kwam geen water uit, raar toch, had de timer op 15 minuten gezet, dat moest anders kreeg je geen warm water, ik kreeg bij alle 4 de hokjes niets, snapte er natuurlijk niets van, en ineens had ik warm water, je moet aan de kraan trekken op water te krijgen en als je klaar bent duw je hem dicht, het is maar dat je het weet

Elk FallsDe HangbrugElk FallsZalmtrekKijk hem springen, de ZalmSpreuk

1. Henk:
    24 september 2023
    De douche staat buiten de hele dag aan
  2. Ilse:
    24 september 2023
    Leuk bruggetje zus, jammer dat het weer niet zo mee zit..
  3. Ria bakker:
    super bruggen eng hoor
  4. Ben Van elswijk:
    24 september 2023
    Die foto,s kijken lukt niet erg, zal wel aan mij liggen
  5. Gerard en Ilse:
    25 september 2023
    Ja als we het weer konden betalen hadden sommige mensen waarschijnlijk een ijsberg voor de deur ondanks alles kun je alleen maar het beste we van maken en dat doen jullie leuke verhalen
  6. Frieda:
    1 oktober 2023
    Ik loop een paar verhalen achter ga verder lezen

Zal toch niet dat jullie straks helemaal geen beren hebben gezien 😕