25 september 2023 Chemainus Canada

26 september 2023 - Chemainus, Canada

Het is een onstuimige nacht, regen,wind, het ding staat soms te schudde op zijn 4 wielen, in de vroeg ochtend besluiten wij terug te gaan naar de ander kant van dit eiland. Heb  geen zin om hier nog een dag door te brengen, en naar Tofino door te rijden ook niet, dat ligt aan de zelfde kust.

Loop naar het toilet gebouw want daar heb je WiFi om mijn verslag door te sturen, raak aan de praat  met een Nederlandse, die ws gisteren uit Tofino gekomen, en vond het erg toeristisch en met dit weer niet aan, zij gingen nu naar de Campbell river, dus daar even over gesproken,, terug komend naar de camper, vroeg Berend wat ik nu toch allemaal an het doen ws geweest, ja ik ga op Gerard Wauwel ( zwager) lijken, als die ergens naar toe gaat is hij ook altijd uren weg,overal een praatje pot.

We besluiten om naar de Cathedral Grove te gaan en daar de loop te doen, maar eert ff tanken, hup het ding kreeg weer zijn nodig energie als brengt hij ons niet waar we naar toe willen, na 2 mtr rijden topt Ben, vergeten zijn tankdop erop te doen, kleinigheidje.

En dan gaat het beginnen, we moeten de zelfde weg terug als dat we gekomen zijn, er is maar een hoofdweg o het zo te zeggen, gisteren reden we die in mooi weer nu in regen en windvlagen, het water gust van de bergen af, niet normaal soms in smalle beekjes maar ook vaak als wilde gletsjers, ook op de weg stroomt het water naar beneden, gisteren was het al een intensieve weg voor de bijrijdster maar vandaag helemaal, en ja hoor in een soort s-bocht achtig iets moet de bestuurder en snoepje en wat water. De halfvolle melk die we gisteren mee naar boven hadden genomen zal nu wel karnemelk zijn van al dat schudden en hobbelen. Ook gaat er nog een halvezool van een Canadees ons in halen op een tweebaans weg met door getrokken gele streep, en toeterende dat die vent deed(dames rijden niet zo). De stenen waar wij gisteren opliepen om dat de gletsjer niet veel was, kan je vandaag niet overheen lopen het water vliegt erover heen

Cathedral Grove hier staan eeuwen oude Douglas-sparren sommige zijn wel meer dan 800 jaar, er is een storm in 1997 geweest en die heeft veel vernield, de bomen liggen als mikado stokjes over elkaar heen en liggen te wachten tot een reuze hand ze beet pakt en op volgorde legt, ook zijn de bomen hier aangekleed door mos, wat een spookachtig gezicht  geeft oorkonde hier de Western Red Cedar vinden. Hier en daar valt er nog een druppel uit de hemel maar dit bos geeft dat niet, je hoort van de locals dat het echt nodig is de regen.

Ben neemt het ding weer onder zijn duim(toch iemand die naar hem luistert) en we gaan verder en belanden in Parksville, daar nuttigen we wat en we belanden in een klein maar leuk museum, die terug gaat naar de tijd dat de eerste kolonisten daar aankwamen het was gewoon grappig om daar rond te lopen en het was GRATIS, wat wij niet snapte. Het was nl heel goed onderhouden ik het infocentrum kregen we weer zoveel info dat we gewoon maar weer ons eigen ding deden. Op aanraden van de mevrouw zijn we nog wel naar een suspension bridge gegaan maar dat viel tegen, onder weg zag ik wel een begraafplaats en daar wilde ik ff stoppen, Ben bleef in de auto zitten, wat zie je nu daar ja niet viel, ze worden hier met een tegeltje begraven, dus toch interessant om te weten.

De mannen hier lopen allemaal in een rood/zwart geblokt jasachting ding, hebben allemaal lang vlassig haar in een staartje en een of ander harige kwast aan hun kin hangen

We liggen vannacht op een campground uit de film van Walt Disney,  stampertje huppelt hier rond met vogeltjes om hem heen, verwacht zo Bambi

Ben masker de camper reisklaarOnderwegZeer slecht weerBoom fluisterenAan gekleden takken“Hillebilly’s “Parksville museumVlagHuiskamerBegraafplaatsPamela Anderson huis

1. Frieda:
    1 oktober 2023