3 september 2022 van Bielefeld naar Dresden nog 475 km

3 september 2022 - Radebeul, Duitsland

475 km rijden vandaag over die Duitse Autobahn, gisteren hadden we al  nog 345 km er op zitten, dus hup maar weer vroeg uit mijn bed, 06:15 mocht ik de loopstal(douche) bezoeken, was waarschijnlijk de eerste aan de dames kant. Puur slecht geslapen ook al is ons “luxe ding” best wel luxe om te slapen, een goed matras en je ligt nergens klem, kan draaien en zitten wat ik wil, stoor Ben niet. Na een stevig ontbijt, mochten we onze slaapplaats betalen, waren wij 3 euro duurder uit dan G en I, wij hadden gedoucht en zei niet, vuile stinkers🤣.

Effe tanken 90 euro en gaan met die karren, helaas de eerste Stau kwam er al aan, vertraging  van ruim 3 kwartier, natuurlijk je zit op de Duitse Autobahn, best volk, ze moesten alleen wat minder aan de weg timmeren. Maar goed als je erin zit, blijf je rustig zitten gezellig muziek op, lekker bakkie thee, koekje van Malkehorst of je gewoon thuis zit op de bank.

en ik heb de laatste 2 dagen al meer gezeten achter elkaar dan de het laatste afgelopen half jaar, gewoon platte billen van het zitten.

Niet zeuren we gaan gewoon naar Dresden,  maar ik zag alleen het bordje Berlijn  staan, en daar heb mijn vader jaren opgereden 2x in de week, wat een pokken eind.

We rijden door mooi Duitsland, met zijn lappen  deken, het landschap veranderen per minuut van kleur, van mooi groen naar donker grijs, mooie luchten met roofvogels in de lucht, kan hier zo van genieten, maar in eens was ik stuk kwijt, ben toch in slaap gedommeld, ach ja het was na 12:00 en dan gaat Duitsland dicht, vooral in de kleine steden, ik pas mij graag aan.

We nemen een kleine stop, zus en ik staan wat oefeningen van de yoga mat te doen, tenminste dat denken wij, Gerard heeft telkens een extra lampje op zijn Dashboard en dat rijdt niet prettig, dus die kwam met schroeven draaier naar buiten, handige Harry fixte het weer en we konden weer verder, op naar Dresden, wat een pokken eind. We wilde ergens een bakkie gaan doen maar helaas op het kruispunt was een ongeluk gebeurd 12 km om, maar eindelijk kwamen we aan zowat in Dresden, de camping waar wij 3 nachten verblijven ligt in een dorp er voor op een berg.

Na ff bijkomen, zus ging eindelijk douche🤣, pakte we onze fietsen om ergens te gaan eten, we gingen een berg op en daarna weer af en dan weer op, we hebben heerlijk gegeten met een zalig wijntje en een overheerlijk toetje, maar goed in het donker terug op de fiets gaat net ff anders dan met dag licht, dan zijn die bergen op en af toch veel zwaarder. Het is nu zowat half 10 de Stuurman ligt al plat en ik, ik ga ook ben verrot, welterusten

1. Patricia Van Ooyen:
    3 september 2022
    Ziet er gezellig uit geniet er lekker van.
    Slaap lekker en tot het volgende verslag.
  2. Tanja:
    3 september 2022
    Wat n gezelligheid!! Veel plezier samen en maak er n mooie vakantie van!
  3. Koosen Anneke:
    4 september 2022
    Ach je bent er weer dus niet zuren
    En een stukje fietsen ook niks mee
    Je bent wel weer lekker onderweg
  4. Cliënt 18:
    4 september 2022
    Je heb wel een lekkere doe vakantie en na al dat zitten is het fijn om te fietsen. Worden je bollen weer rond🤣
  5. Ben en Karin:
    12 september 2022
    Volgens Ben heb ik toch al een dikke kont🤣🤣🤣🤣
  6. Ria bakker:
    4 september 2022
    genieten Karin en Ben en alvast oefenen met zitten is niks mis mee
    kunnen jullie alvast oefenen voor als je met pensioen gaat veel plezier met de mooie reis denk erom stoom afwaarts is ook weer stroom opwaarts ha haha een ervaren fietster in duitsland groetjes Ria
  7. Rick:
    4 september 2022
    Effe voor half 10 je kooitje al opzoeken, omdat je verrot bent.
    OK, effe een lang nachtje maken, dan zijn jullie morgen weer het ‘stelletje’!
    En dan, dan gaat jullie vakantie echt beginnen hoor!
    Lekker uitgerust en dan alleen maar genieten, relaxen, bijzondere cultuur snuiven, hier en daar mooie natuurwandelingen maken, of lekker zwemmen en dan even van de ‘hoge’ duiken, kruisbessen eten langs de weg, elke dag een ander terrasje pikken en een sfeervol restaurantje!
    Een bezoek aan een pretpark zal wel niet aan jullie besteed zijn, of toch wel? Even gezellig samen in zo’n reuzenrups! WOW!
    Gelukkig mogen jullie alles zelf invullen!
    Veel plezier gewenst en geniet van alles om jullie heen en van elkaar!