4 september Rondje Dresden

4 september 2022 - Radebeul, Duitsland

Aangezien we gisteren vroeg lagen, werden we ook vroeg wakker, eerst maar ff douche en dan een bakkie, mhm ja dat douche is op deze camping toch wel een dingetje. Er staan 2 bakken met een gordijntje ervoor en dan ertussen heb je een gezamenlijke afdroogkamer, gelukkig is het water warm en om kwart over 6 is het nog rustig, dus niet zeuren Boogaard.

Na het ontbijt gaan we heerlijk in het zonnetje zitten, de camping ontwaakt, mensen lopen af en aan, douche,toilet,vuil wegbrengen. Onze Duitse overburen zijn ook lekker bezig, roep Gerard om stiekem in hun schuur te kijken( elke camper heeft een schuur) blijken ze ons perfect te kunnen verstaan. Hij is Belg zei een Duitser en wonen ook in Duitsland, dus praatje pot. Rond een uur of 10 stappen we op de fiets om naar Dresden te gaan ong 12 km, dus eitje toch, het is weer klimmen en dalen, over de kazeijen rammelen, maar dan in de verte ligt de oude stad, wij fietsen over een soort brug pad langs de Elbe, en het is hier best druk, wandelen,joggen,skaters,mount bikers alles gaat hier voorbij. Je heb een schitterend uitzicht op de de koepel van de Frauenkirche en de toren van de Hofkirche, we fietsen door om in de oude stad te komen.

Aangekomen hebben we zeker een bakkie verdient om dan de tourist uithangen, lekker bakkie met een soort gebakje bij Edelweiss, smaakte goed en de rekening ook, ja het blijkt hier in Dresden weten ze hoe ze geld moeten verdienen, hier moet je echt voor alles betalen en geloof mij behoorlijke prijzen.

Maar goed Dresden is mooi met zijn suiker gekleurde huizen met witte ornamenten, gebouwen uit de Romeinse tijd, tenminste dat straalt  het  uit, niets is minder waar in de 2de Wereldoorlog is Dresden in 1945 plat gebombardeerd, maar de meeste historische monumentale gebouwen werden gerestaureerd of volledig gereconstrueerd. En echt je blijft omhoog kijken naar de prachtige beelden, we pakken ook gelijk 2 kerken mee, staan er toch dus waarom niet.

Rond 15:00 stappen we weer op de fiets, rijden op ons gemak ( behalve Gerard, die doet met de Tour de France mee, reed aan kop, denk de bolletjes trui, ruim 3 km daarachter zus, die probeerde hem bij te houden en dan peloton, wij dus) met een omweg naar de campers, ook natuurlijk berg je op en af, mijn knie gaat opspelen, dus ik mag met een ijspack ff gaan zitten.

Onze teamtaken het team bestaat uit 2 personen, dus de taken zijn goed verdeeld, Ben ging aan de kook, en ik ging ff plat, had het koud( goed verdeeld) de afwas Ben was staand af, ik droog zittend af. Ben ligt nu plat en ik schrijf een lul verhaal.

Klaar maken voor de nacht, ik loop naar het gebouw wat toilet heet, daar breng ik wat, dan loop ik naar gebouw wat douche heet, daar reinig ik mijn gebit, alleen het water kan je niet drinken, het gebouw word zeker niet schoon gemaakt al die dagen liggen er al haren van iemand anders op z’n plankje, de lucht die uit dat putje komt, niet te harden, ik durf niets neer te leggen doe alles in mijn tas, als dit ritueel gebeurd is loop ik nog keer naar de toilet, ben een vrouw en ik zeik graag.

tot morgen

O,ja ong 25 km gefietst en 8 km gelopen vandaag

1. Tineke de Man:
    4 september 2022
    Hoi Ben en Karin
    GEWELDIG wat jullie allemaal meemaken daar kunnen wij van genieten en liggen soms krom van het lachen
    Heel veel plezier en tot morgen
    Groetjes Mat en Tien
  2. Aad en Anke:
    5 september 2022
    Fijne vakantie, wij genieten weer met jullie mee !
  3. Henk:
    5 september 2022
    Ha Karin en Ben, leuke dingen om te lezen, blijf je volgen
  4. Ben Van elswijk:
    5 september 2022
    Erg leuk gedaan weer.prettig om te lezen
    Groetjes en veel plezier.
    Ben
  5. Rick:
    Vroeg opstaan!
    Natuurlijk, dan heb je immers een mooie lange vakantiedag voor de boeg, hé!
    Uitslapen kun je thuis ook, maar met je ogen dicht zie je toch niks?
    Dus ... heel verstandig, om zo met je kostbare tijd om te gaan!
    En dat betekent dat jullie om 06:15 uur al onder de douches staan!
    Nou ja, douches; twee bakken met een gordijntje ertussen en gezamenlijk afdrogen! Eigenlijk is daar toch helemaal niks mis mee!? Ben in de ene bak en Kaar in de andere bak, want alle andere campinggasten lagen toch nog te ronken. Hoe zij zich later op de dag met zo'n 1500 mannen en vrouwen zich proberen te 'schrobben' in 2 bakken is toch hun probleem!?

Tja, waarom moet je eigenlijk kijken in de schuur van je buurman!? Was daar dan iets bijzonders te zien? Hadden zij hun konijnhok meegenomen met een stuk of 36 Vlaamse reuzen erin?
    Stond er een werkbank met een bankschroef in?
    Of stond daar in het midden een heuse rijskast en oven, om hun eigen brood te bakken?
    Mooi joh, dat daar in Dresden al die historische, monumentale gebouwen gerestaureerd of gereconstrueerd werden!? Kortom, die gebouwtjes werden weer opgebouwd.
    Ben ging 'aan' de kook! Wat een geluk, dat hij niet 'over' de kook ging, denk?

Jammer, dat jullie wat pech hebben met die haren in het toiletgebouw en andere ongewenste artikelen of zooi.
    Maar jullie hebben toch een camper met een badkamer met een dubbele wastafel en een inloopdouche?

Hoe het ook zei:
    Jullie genieten heerlijk van jullie welverdiende reis en met een camper ben je zo ongelooflijk flexibel: je gooit hem ergens buiten de stad neer en jullie fietsen dan heerlijk door de natuur om de stad te bekijken!
    GEWELDIG TOCH!
    Ga hier lekker mee door, geniet van alles en iedereen om je heen en deel regelmatig jullie belevenissen met de thuisblijvers!
    Goede reis toegewenst !!!