Vrijdag 2 september onze eerste reis dag

2 september 2022 - Steinhagen, Duitsland

Vandaag zijn we aan onze 6 landen tour begonnen, om 7.00 liep de wekker af voor mij, die Berend was natuurlijk al beneden. Na bakkie Saartje ( hond) weg gebracht naar Prisca(dochter), ach wat ze blij dat ze met de auto mee mocht, ach wat piepte ze toen wij er rokend vandoor gingen om de camper op te halen. Om half 12 waren we weer in de Poelluk om dat ding te vullen met onze vakantie benodigdheden, heen en weer lopen, we hadden al heel wat in de schuur staan, alleen het bankstel en bed zijn niet mee voor de rest leek het wel ons hele inboedel. Nog ff stofzuigen,dweilen, toiletten schoonmaken, want ja als je niet meer thuiskomt mogen ze natuurlijk niet zeggen wat een vies wijf, die Boogaard. Op naar Jumbo om voor de eerste paar dagen boodschappen mee te nemen. Gelukkig zit de Jumbo op de hoek van ons appartement, wat we waren natuurlijk weer van alles vergeten, die Berend zelfs zijn sandalen, die wilde op zijn cross op vakantie gaan. Nu eindelijk weg met de camper, een uur later dan we ingedachten hadden,  en ja hoor, gelukkig gingen we gelijk de files in. Nederland op zijn best, treinen staken, een of ander Max Verstappen toernooi, in Utrecht zijn ze aan de weg aan het werk, een paar auto’s vinden elkaar leuk, dus die zaten vast op elkaar. Kwamen we aan in het vredige Duitsland zonder stikstof problemen, waar de treinen gewoon rijden, waar minimaal 180 km per uur mag rijden. ( helaas niet met de camper). Enzo kwamen we rond half 8/ 8 uur aan in het schone Bielefeld waar we onze eerste nacht door brengen. Zus en zwager stonden er al maar die  hadden maar 180 km weg getrapt en wij 345 km.

De reis liep voorspoedig, ik als co piloot had weinig werk, we hebben een soort TomTom in het luxe ding, die zegt geen woord, vind ik persoonlijk niet zo leuk, ik bouw nu geen band op met deze dame, meestal is het een dame die je de weg wijst.  Daar kan ik dan zo lekker tegen zeuren, en als antwoord krijg je dan na bij de eerste weg rechts af of zo iets, ik mis dit.

Als grond stewardess, heb ik koek en koffie rond gebracht, gelukkig gaf de piloot aan als hij van baan verwisselde, dan mocht ik ff op het strafbank je zitten.

De piloot reed goed, als hij soms over de streep ging, gaf de camper dat aan, een zeer vervelend piepje, maar ook dat went, denk  ik.

Moet zeggen dit is een luxe ding, verleden jaar lagen we hoog en niet zo ruim, nu gaan we samen op reis maar liggen gescheiden, kijken hoe dit bevalt.

Onze camper voor 21 dagen noemen we ook Luxe Ding.

De piloot ligt plat en ik ga ook, want morgen om 8.00 worden de motoren gestart en gaan we op naar Dresden.

1. Tineke de Man:
    2 september 2022
    Hoi Karin en Ben en zus en zwager
    Wat is het weer fantastisch om te lezen, dat reisverslag
    kijk nu al uit naar morgen.
    Heel veel veilige vakantie kilometers
    En natuurlijk veel plezier 🌞
    Groetjes Mat en Tineke
  2. Han&Hen:
    3 september 2022
    Hi Karin, weer leuk om te lezen. Wij zijn ook op onze bestemming Kanab aangekomen, na wat vertraging op de 2e vlucht. Veel plezier met z'n allen 😁
  3. Koosen Anneke:
    3 september 2022
    Hoi ben en karin ook gelezen wij zijn ook vertrokken op 2 september naar de karperput en vanacht mijn eerst karper al weer gevangen dus wij voor een week en als we terug komen gaan we naar jordanie we houden contact heb veel fun en geniet er van groetjes koos en anneke
  4. Ben en Karin:
    4 september 2022
    Koos en Anneke, jullie ook een fijne vakantie, geniet van het mooie Jordanië, niet dat ik ooit ben geweest, Ben trekt het niet zo
  5. Cliënt 18:
    3 september 2022
    Hoi Karin & Ben, leuk verslag en geniet van jullie wel verdiende vakantie.
  6. Bruins Zsuzsika:
    Hi tante
    Mam maakt er dit jaar niet een zie graag foto’s
    Ga jullie volgend fijne reis en dikke kussen
  7. Patricia Van Ooyen:
    Fijne vakantie
    Wij gaan maandag Jan ik jullie verslag lekker op gemak lezen terwijl rein aan het vissen is.
  8. Ben en Karin:
    4 september 2022
    Jullie ook fijne vakantie, gaan jullie weer naar de Tolplas…….
  9. Nel Ebeling:
    3 september 2022
    Hoi Ben en Karin fijne vakantie, en wij genieten weer van de verhalen
  10. Bertie Van den Eijnden:
    3 september 2022
    Hoi Ben en Karin, Het leest weer heerlijk weg. Ik geniet al van jullie 1e verhaal en dan ben je pas in Duitsland. Geniet. Groeten aan Gérard en Ilse.
  11. Wilma:
    3 september 2022
    Leuk Kaartje om jullie weer te volgen op reis. Fijne vakantie allemaal.
    Groetjes van Martin en natuurlijk mezelf 💋 goede reis😎🍷
  12. Patricia Van Ooyen:
    4 september 2022
    Ja wij gaan weer naar de tolplas