7 juli Maagdenburg

7 juli 2021 - Maagdenburg, Duitsland

Vanochtend vertrokken naar Maagdenburg, optijd weg dan konden we rond een uur of 3 in Maagdenburg zijn, code rood loopt langzaam naar oranje/licht groen. Het weer veranderd snel, was het nog goed warm vanochtend hebben we nu regen en is het 15 graden, had het gewoon koud, en dat na anderhalve week heerlijk weer behalve op 3 juli toen regende het ook, maar dat kon het bruidspaar toen niets schelen. We tanken nog in Polen en maken daar nog keertje de voorruit schoon. We rijden verder en verder en komen steeds dichter bij huis. Tussen en 11 en 12 uur verlaten we Polen en rijden nu weer op Der Duitse autobahn, waar natuurlijk nog steeds aan de weg word gewerkt, zowel hier als in Polen, daar werden hele bruggen over de snelweg gebouwd. We stoppen ergens om onze inwendige mens te voorzien van brandstof. We hebben ook het nieuws meegekregen van Peter R. De Vries maar of hij nog leeft, staat nergens genoteerd. Jadey( kleindochter) geeft ook haar verlanglijstje door via de app voor haar verjaardag, ja het leven gaat gewoon door.  Rond 3 uur staan we in Maagdenburg aan de Elbe, daar hadden we een mooi camping gevonden, dachten we, we rijden rondjes en rondjes maar de campings niet te vinden. We bellen en krijgen een bandje de camping is open van 08:00 tot 20:00 en wij zijn van harte welkom maar de weg is afgesloten stap uit en ga lopend kijkend of er toch een pad is, die houdt halverwege op, bellen nog x zelfde bandje, krijg dan maar het heen en weer. Op naar een andere camping, gevonden met slagboom, die gaat niet open, hup weer uitstap en dan komt er een mevrouw aan, ja, dit is wel camping maar niet voor campers maar voor vaste gasten, draaien en op naar de volgende camping, je wil het niet geloven, die bestaat ook niet meer, zijn tuinhuisjes geworden eindelijk na 2 uur rijden vinden we een camping nog 10 km buiten de stad, ja nu hoeven we ook Maagdenburg niet meer in, als we eenmaal gesetteld zijn. De vrouw van de receptie had ook geen plezier in haar werk, zo te zien, tenminste dat straalde ze uit. Het weer is zowaar weer helemaal omgeslagen het is gewoon weer warm, hier is geen druppel gevallen. Er zitten hier Denen op de camping en die maken veel geluid als het niet goed gaat/ scoren met de voetbal, het staat nu voor hun 1-1, we horen het wel of ze  door gaan………