Death Valley 25 september 2019

26 september 2019 - Death Valley, Californië, Verenigde Staten

Na een onrustige nacht, zijn we rond kwart voor 9 vertrokken, eerst op de WiFi met Frieda,Katja en Peet gebeld, Pris kregen we niet te pakken, die was onderweg.  De stewardess had de cockpit weer in orde gemaakt, het navigatiesysteem aan gezet waar zij dan ook gelijk de snelheid kan controleren, zodat de kapitein de alleen maar de koets op koers hoef te houden en op de meters van zijn dashboard hoef te lieten. Zijn we eerst nog wat kleding wezen scoren voor mijn zus, ook dit x ging het niet makkelijk, maar ze had na ong een uur en een halve winkel gepast toch een leuk setje gevonden, nog gelijk wat boodschapjes gedaan, lieten we Las Vegas achter ons en door naar Death Valley, dit is een zwaar en eentonig stuk, veel val winden dus de wagen ging nogal eens heen en weer, soms dommelde ik in slaap, mijn ogen doen ook vreselijk zeer, van de droogte, wrijf er zelfs soms een beetje labello in, om het te verzachten, lijk wel een baby met die vlaggetjes aan mijn wimpers.

Voor dat we de Vallei des Doods inrijden gooien we de tank nog even vol, er schijnen wel 2 tankstation te zijn maar daar is benzine schreeuwend duur, en het is al niet goedkoop in de State. We nemen zelf ook even bakkie, een mokka koffie, mierzoet maar lekker.

De berghellingen vol spleten zijn een kleurrijk geheel, de lagen verschillen van kleuren van licht tot donker, en de tand des tijds heeft ze mooi gescheurd in zacht rondingen, zodat het wel hele dikke poten lijken, bij Zabriskie Point nemen we een stop, maar mijn god wat is het hier heet en geen zucht je wind het is rond 39 Gr, en dan moeten we nog gaan klimmen om het uitzicht te bewonderen. We kijken over de kale rotsen en op de oude rivierbedding  en toch geef dit landschap wat speciaals, denk met zon op/zons ondergang dat het hier vreselijk mooi is, maar wij staan hier op het heetst van de dag en smelten gewoon weg. Moet natuurlijk ook nog een uitloper bewandelen, Ben zucht maar loopt rustig mee.

We gaan verder en zoeken een plek op voor de nacht, ik voel mij gesloopt, na wat rond vragen hoe we dit moeten betalen hebben we een plek met water en stroom en een uitlaat voor onze sanitair, komen nog een paar Hollanders naast ons staan, die toeren 3,5 week en rijden hem anders om dan wij, dus wisselen we tips uit. Ik voel me met de minuut minder worden, Ben zet de airco aan en stuurt mij naar bed, na dik 2 uur slapen ben ik weer op geknapt, we gaan eten en we douche voor het eerst in de camper, buiten is het nog steeds warm.

De koffer is terecht, deze staat nu bij Hanneke, Ilse en Gerard gaan morgen terug Death Valley uit, Henry rijd morgen met de koffer naar de laatste benzinepomp voor de Valley om daar de koffer aan te reiken, wij gaan gewoon op ons pad verder of we zien ze morgenavond of de dag erna weer.

1. Bertie Van den Eijnden:
    26 september 2019
    Hoera de koffer is terecht. Ilse kan haar eigen kleren weer aan. Scheelt weer. Een goede voortzetting van de reis.
  2. Nel Ebeling:
    26 september 2019
    Jeetje warm hoor, moet er niet aan denken
  3. Koosen Anneke:
    26 september 2019
    we zijn je nog steeds aan het volgen hoor het is wel een avontuur zo en je heb zeker een hoop te vertellen als je bij ons bent
  4. Han&Hen:
    26 september 2019
    Koffer afgeleverd. Er was een misverstand over de overdrachtsplek.
    Nu verder met de vakantie! Have fun!
  5. Han&Hen:
    26 september 2019
    We waren vorig jaar in september in Death Valley en toen was het 115 graden Fahrenheit F = 46 graden Celsius. En er stonden bordjes dat je na 10 uur 's ochtend niet meer moest gaan wandelen. Bloody freaking hot 🔥