Las Vegas 24-09-19

25 september 2019 - Whitney, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend zouden we om 08.00 vertrekken maar onze reisgenoten hadden zich verslapen, dus het werd een 3 kwartier later. Wij hebben bij de receptie zitten Wifi en.

onze eerste stop was een Mac voor een ijskoffie, dat bleek later op de dag geen verkeerde keus het is vandaag 34 Gr geweest en ik denk in de woestijn nog wel warmer.  Vandaag hebben we weer een langere dag, wij gaan nl Utah uit en Nevada in, eerst gaan we naar de Valley of Fire, maar om daar te komen rijden we over een drukke snel weg met veel bochten en weinig vangrails en diepe afgronden, Ben vind de omgeving schitterend, ik wat minder zit nl aan de kant van de afgronden, zit als een soort plank in de auto en al die vrachtwagens bulderen voorbij, mogen hier nl net zo hard als een personen auto, soms komen niet met dubbel spul maar met 3 dubbel voor mij, niet normaal. Bij de  Valley of Fire aan gekomen hangt er een bord, het is vandaag bloed heet, neem veel drinken mee als je gaat lopen, wij doen de Elefant route, die is niet zo erg lang, maar wel mooi, telkens zie je in de rots formatie’s andere olifanten koppen, kleine koppen grote koppen. Het is hier echt bloed heet het water wat we bijons hadden was gewoon warm geworden.volgens ons reisboek is het op zijn mooist laat in de middag, helaas ons reisschema loopt anders. We kruipen weer in de RV en slingeren door de Nevada woestijn, de heren kommen er achter dat we laag in de benzine zitten, en in de woestijn staat geen pomp. Wat als we zonder komen te zitten, Ben zegt ja dan moet jij duwen,  maar ik ben niet de baas aan die kant van de auto, ik ben zijn persoonlijk stewardess, als hij wat lekkers wil, riemen los en loop ik op handen en voeten door die RV, doe dit alleen op rechte stukken, het is eigenlijk heel gevaarlijk, moet hij remmen ga ik door die ruit. Dus ik duwen geen optie.

Nevada woestijn, is schitterend, steile hoge Bergketens en hier door kronkelen de wegen, hele stukken zie je ook helemaal niemand, Nevada is 7x groter dan Nederland, en hier rijden wij door heen met een kwart tank en dat ding rijdt wel 1 op 4, zat toch wel even met dicht geknipperd billen, de weg want daar is een tank station, alleen niet geschikt voor onze credietkaart, op naar de volgende, die is nog in aanbouw. Dan maar door naar de Hoover dam want die stond ook op het Program, dat is een ding mega,mega groot niet normaal, maar eerst moeten we door de Hooverdam douna, deuren op , klep open van de RV we zouden extremisten kunnen zijn.

de Hoover dam is vernoemd naar president Hoover, hoe kan het ook anders, de bouw is begonnen in 1930 en in 1936 was het klaar, ook hier was het goed warm en druk, na de dametje hebben aanschouwt trokken we verder naar Las Vegas, maar eerst tanken en dit gebeurde ook, ook tegen Gerard gezegd, dit gaan we niet meer doen, met een halve tank door de Woestijn.

Dit maal hadden we de campground zo gevonden, ligt aan de eastsite of Vegas, het is hier zo warm dat Ben niet wilde koken, we zijn even gaan liggen, daarna douche en toen Vegas in met een über. Vegas is alles wat je verwacht, bling bling, rijk,armoede,gokken,bloot ,drank,drugs alles door elkaar, we hebben onze ogen uit gekeken.

O,ja de koffer soap, ze zijn NIET herenigd, nu weten we het ff niet meer.

volgers, leuk al die reactie 😘😘

1. Bertie Van den Eijnden:
    25 september 2019
    Dat is balen. Inderdaad een mega soap
  2. Frieda:
    25 september 2019
    Jullie maken zat mee zo te lezen
    Leuk
    Veel plezier vandaag
  3. Nel Ebeling:
    25 september 2019
    Harry vraagt of jullie ook op de oude strip zijn geweest .
  4. Ria bakker:
    25 september 2019
    goede morgen het scheelt zus lief heeft niet veel was als ze thuis komt blijft lekker schoon in de koffer
  5. Diane:
    25 september 2019
    De woestijn laat je nadenken en beseffen hoe nietig we zijn he( ja die trucktains ook) Water en brandstof!!!
    Geniet van jullie reis samen, die koffer is echt niet zo belangrijk, laat het los. Deze ervaring van deze bijzondere reis kun je maar 1x maken en die vergeet je nooit meer. Ilse, geniet van de dingen die je onderweg koopt, thuis zijn die t-shirts e.d. straks extra speciaal!
  6. Roelie:
    Mooie verhalen, en die koffer maakt zijn e8gen reis
  7. Magda:
    25 september 2019
    En Karin heb je nog een gokje gewaagd?
  8. Patricia Van Ooyen:
    25 september 2019
    Ik geniet van elk verhaal
  9. Tineke de Man:
    25 september 2019
    Dit is nog beter als een boek
    Ik lig constant in een deuk
    van het lachen wat jullie allemaal meemaken
    In een woord geweldig
    ik kijk nu al uit naar de volgende dag
    Groetjes Tien
  10. Han&Hen:
    25 september 2019
    We zijn weer op weg naar Kanab. Zou de koffer vandaag nog komen..... Wat een gedoe!
  11. Mike en Tamara:
    26 september 2019
    Hey luitjes, wat een avontuur! Geweldig gewoon. Zijn jullie een beetje verstandig geweest hehehe😂😂😂
  12. Ben en Karin:
    29 september 2019
    Ja Mike je mist zeker wat maar begrijp het wel, Gerard moet nu in zijn uppie het bier leeg drinken en ze zijn best wel lekker hier.
  13. Kim:
    27 september 2019
    Die hitte vonden wij ook zo bijzonder, overdag bloed en bloedheet en 's avonds ijskoud.
    Maar blijven drinken!