Zion 23 september 2019

24 september 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

1050 mijl= 1575 km hebben we er al op zitten, maar we zitten nog niet op de helft.

Vanochtend heerlijk op de veranda bij Henry + Hanneke ontbeten , en gelijk geprobeerd de kolibrietjes te fotograveren , maar dat ging niet zo makkelijk. Gelijk een wasje gedaan , Henry en Gerard hebben zich nog een tijdje terug getrokken in de studeerkamer, op zoek naar de koffer, want je snapt natuurlijk al, Ilse en de koffer zijn niet herenig met elkaar. Dus er kwam stoom uit de studeerkamer. Misschien is de koffer morgen voor 2 uur bij H+H en die gaan net als wij naar Las Vegas, dan is de kans groot dat ze als nog tot elkaar komen.

H+ H nog bedankt voor jullie gastvrijheid, jullie Amerikaanse huis staat op een schitterende lokatie, als jullie een x in de buurt zijn, wip dan aan, kunnen we het terug doen, het zei in Nalluk of in de Poelluk.

Door dat de koffer niet kwam zijn we eerder naar Zion vertrokken, dit is ook een mooie slinger de slang weg, met diepe bochten, en bumps( veel kleine heuveltjes) achter elkaar, ook hier weer veel motorrijders, ook veel zonder helm, mag zeker hier. Voor de motor liefhebbers onder ons, Roelie, Henriette, Matty echt een aan rader. De Zion Canyon is ook prachtig maar toch weer anders dan de Grand, wij dalen met de auto af en rijden door hoge kloven het is maar een klein 3 kwartier bij Kanab van dan, dus vandaag geen lange trip. We moeten ook door een tunnel, daar moeten wij midden op rijden met RV, de tunnel was ong 1 mijl. Alle campings waren daar vol, dusRV op de parkeerplaats gezet en zijn we een trail gaan lopen, de Watchman Trail, deze loop duurt ong 2 uur, 5,3 km, en ging lekker omhoog. Ilse werd duizelig, dus wij zijn op ons eigen tempo door gelopen, en zij deden op hun tempo. Was een mooie loop met leuke klimmingen erin, maar klimmen  betekend ook dalen, en dat gaat mij minder af, dus ik voor met omhoog gaan en Ben voor als we weer naar beneden lopen, zo doen we dat altijd, weinig praten, dat spaart energie.  Het was  een moderatie trail, dus volgende kenners niet de makkelijkste en zeker niet de moeilijkste, maar ja in het Westland zijn geen bergen, dus dat was wel ff wennen, de enigste berg die wij hebben is de snelbinderbrug en die doen wij altijd met de E-bike. Dus  af en toe een foto/ drink momentje,  niet te veel want dan raak je uit je ritme. Het was een mooie tocht met blauw en rode vogeltjes die voorbij vlogen en vlinders die rond fladderde. Wij hadden de tocht ruim binnen de 2 uur gelopen. Terug naar de RV even een  cup a soep momentje, en wachtend op zus lief. Zij hebben ook helemaal gelopen, onder weg hadden zij contact met Henry, waren weer problemen met de koffer, die koffer verpest heel de vakantie, we zijn al heel wat zuivere uurtjes Amerika kwijt geraakt door een koffer, niemand kan hier wat aan doen, maar het verpest wel een beetje de reis, er zijn zoveel fouten gemaakt en nu weer door UPC en het gaat alleen maar meer geld kosten.

Ze even laten uit razen en toen op zoek naar een slaapplaats, we hebben een mooi gevonden voorbij Hurrican, een dorp in de Zion, ligt aan een meer en met een douche want dat hadden we allemaal wel nodig, de temperatuur is al geregeld voor je en diep is lauw, niets aan te doen, maar we zijn weer schoon, morgen op naar Vegas daar is onze slaapplaats al gereserveerd

Zion National Park is ong 600 km groot en is door de rivier Virgin uitgeslepen met zijn meer dan 900m hoge rotswanden.

1. Tante Janny:
    24 september 2019
    Zo jullie hebben weereen .mooie tocht gehad
  2. Bertie Van den Eijnden:
    24 september 2019
    Wat een gedoe met die koffer. We vinden de verhalen super. Nog een giede voortzetting gewenst
  3. Nel Ebeling:
    24 september 2019
    Jammer van de koffer, inderdaad verpest veel zit toch in je gedachten
  4. Bram&Joke:
    24 september 2019
    Super verhalen maar de iritatie door de koffer begrijp ik heel goed heel jammer
  5. Frieda:
    Ziet er mooi uit
    Knuffel v Jowenna
  6. Ben en Karin:
    Knuffel terug😘😘
  7. Mat en Tineke:
    24 september 2019
    Wat een verhaal, we genieten ervan.
    We waren de link kwijt, maar dit maakt alles goed. Wat een reis......👍
  8. Ben van elswijk:
    25 september 2019
    Als je in las vegas bent ga dan een tripje msken naar de vally of fire is niet zover daar vandaan
  9. Ben en Karin:
    27 september 2019