Op naar Havasu Lake

21 september 2019 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Val in herhalingen maar van ochtend wederom om 04.00 wakker, weer door gesudderd naar 06.00 uur en na de zon opkomst zitten kijken. Weer met pijn in mijn kop wakker, deze vertrok weer in de loop van de dag. Het schijnt dat I+ G al om 18.00 even zijn gaan liggen en pas rond half 10 wakker werden, zijn toen naar ons gekomen voor dat rode wijntje om te vieren dat ik jarig was, alleen bij ons was het licht toen ook al uit dus die zijn weer terug gegaan naar bed zonder eten, kwam goed uit mijn zus is bezig om koolhydraatarm te leven, dus dit gaat de goede kant uit. Na het ontbijt  op weg naar havasu lake, maar hier en daar nog een paar mooie stops in het Joshu tree park. Bij de info gestopt want we moesten nog betalen, dat kon niet daar maar we moesten 500mtr naar links daar stond een zilveren box en daar konden we de gele briefjes met geld achter laten, dan een stukje verder konden we draaien, de draai gevonden maar de geld box niet alleen bak  maar daar zat af alval in,   beslissing snel genomen, dan niet, we gaan niet opzoek naar een geld box, zonde van onze tijd, we wilde het  betalen bij de ingang waar je de gele briefjes moet halen om het in te stoppen, hun mochten het geld niet aanpakken, dan houd het op. Wij waren aan de beurt om te tanken, best aan de prijs 127 dollar hadden we 32 callon, daarn a nog een lekker bakkie met een stukje cake met zijn 4en, hup 40 dollar,  beste prijzen in de State. Nog even een kijkje gedaan bij het memoriaal van de Vietnamezen oorlog,  het generaal Pattern museum stonden allemaal gevechts voertuigen, nog van de oorlog. Gisteren kwamen wij ook een trein tegen met allemaal gevechtsvoertuigen, die trein was lang niet normaal, ja ze zijn klaar voor een oorlog hier. Onderweg veranderd het landschap telkens en het is ook lekker warm als je naar buiten gaat 37/38 Gr. Dan toeren we weer door de bergen en dan weer droog woestijn landschap, hier en daar een doden vos langs de kant, veel roofvogels in de lucht. We mo heten de hyway af en reden door het droge boeren land, wat een armoe, de mensen wonen hier gewoon in een soort zigeunerkampen, wat een troep allemaal maar allemaal wel met een dikke auto en boot voor de deur, soms is de boot groter dan waar ze in wonen. En dan komen we eindelijk bij de Colorado rivier aan, wat een pracht gezicht. Wij vinden campground in havasu lake ook aan de Colorado rivier, en zodra dat ding staat trekken we onze zwemkleding aan en springen ook deze sloot in, wie had dat ooit gedacht ben je 60tig en lig je te badderen in de Colorado rivier, nu zitten we buiten in in het pikken donker en hebben al ruim 600km er opzitten met onze camper het is nu denk nog ruim 25 Gr zitten buiten met duizend beestjes die op je afkomen.

1. Bertie Van den Eijnden:
    21 september 2019
    Spannend. Wordt vervolgd
  2. Magda:
    22 september 2019
    Hoi Karin en Ben eindelijk WiFi leuk jullie verhaal te lezen. We hebben de zelfde temperaturen als jullie lekker warm. Hopelijk kunnen we jullie nu vaker volgen. Nog een fijne voortzetting.