Op naar Kassel 25 juni 2021

25 juni 2021 - Ahnatal, Duitsland

Vandaag hebben we er 440 km opzitten, voordat we vertrokken kwam Pa nog even een bakkie doen, die zwaai ons uit. Fiets nog achterop en gaan. We waren van plan om rond 09h00 te gaan rijden maar dat werd ruim 45 min later. One Truus rijdt als een zonnetje volgens de stuurman.

in Duitsland ff gestopt voor een bakkie en toen weer verder. Op naar de camping in het plaatsje Ahnatal. We hadden schitterend weer om te rijden. Gelukkig niet zo heel veel Stau, maar 2x. Die Duitsers zijn ook altijd aan de weg bezig en als ze klaar zijn met de weg kunnen ze weer opnieuw beginnen.
Het landschap is schitterend, net een lappendeken, de lappen kleuren van licht naar donker groen en dat soms zacht geel. Mooi gezicht dat de er hier en daar wat roofvogels boven hangen opzoek naar een lekker muisje of zo iets. Onderweg stond er ook een losse trailer met boot langs de kant van de weg, wij dachten dat de eigenaar de boot zat was geworden.

Onze elektronische stewardess was 2x van de leg, dan was er een afrit afgesloten en dan wist ze het even niet meer, maar gelukkig herstelde ze zich redelijk.

Op de camping aangekomen stonden Zus en Zwager ons al op te wachten, die waren er al een half uurtje, na een bakkie zijn we op de fiets geklommen om naar Kassel te fietsen, dit plan ging niet helemaal door, we kwamen Duitser( hoe kan het ook anders) tegen op de fiets en die raden het af was veel klimmen. Dus na hun geluisterd( niet goed natuurlijk) en hadden een andere route genomen. Deze mensen wisten een hele goede eettent ff verder op, nu wij ruim 18 km over kasseien, klimmen en dalen, maar geen eettent, heen en weer vragen dan weer heen dan weer een stukje terug, bleken wij er al 2x langs gefietst te zijn, konden we daar niet naar binnen, van te voren reserveren. Bij een andere eettent moesten we of testen of kunnen aantonen dat we gevaccineerd waren, maar ja alle papieren lagen natuurlijk gewoon in onze Truus.

Uiteindelijk hebben we toch heerlijk gegeten, de weg naar de camping verliep vlotjes, de stuurman en de stewardess gaan nu plat, wij zijn het zat.

1. Patrick Ariës:
    26 juni 2021
    Die Duitser had zeker geen elektrische Fahrrad? Met je Stella is klimmen geen probleem!😂
  2. Ben en Karin:
    26 juni 2021
    Viel nog lelijk tegen op de E-bike🤣🤣🚴
  3. Koosen Anneke:
    Je had de fiets van mijn opa moeten nemen die staat daar nog vanaf 45
    Maar kijk uit onderweg en kom gezond terug
  4. Ben en Karin:
    26 juni 2021
    We hebben gezocht naar de fiets welke kleur was tie, Koos
  5. Bertie Van den Eijnden:
    26 juni 2021
    Karin, wat schrijf jij dit smeuiig op. Ik kan je horen praten. Geweldig. Groetjes aan zus en zwager. We wachten op het vervolg
  6. Koosen Anneke:
    27 juni 2021
    Zwart geel en nog een kleur zal wel overgespoten zijn maar rood wit blauw vonden ze geen mooie kleur
  7. Ben van elswijk:
    27 juni 2021