Montana de Oro 1 oktober 201

2 oktober 2019 - Montana De Oro State Park, Verenigde Staten

Vanochtend om 07.00 lieten we SF achter ons, we hoopte zo de files voor te zijn, en dat is ons gelukt, af en toe stapvoets  rijden, maar daar bleef het gelukkig bij, naar SF toe stonden er meters file. Na 2 uurtjes rijden gingen we naar de Mac, we hadden afgesproken dat we een Amerikaans Mac ontbijt zouden nemen, ik had alles er op en eraan, pancakes, muffin, scrumbeld eggs , hot stroopachtige honing boter en jam, en helaas een koude koffie, terwijl wij toch hot hadden gezegd. Maar waar wij zaten is geloof ik de voertaal Mexicaans, in ieder geval niet te verstaan voor ons, en zij begrepen ons Engels ook niet echt. Na het ontbijt met WiFi, tanken en ook propaangas bij vullen. En het is koud, blijven ijverige in korte broek en T-shirt lopen, maar heb een dekentje om mij heen als we aan het rijden zijn. Het landschap veranderd weer, terwijl thuis de boeren in aktie zijn en hun shit naar Den Haag brengen, veranderd hier het landschap in verschillende kleuren groen, ze verbouwen hier broccoli, berries, zon tomaatjes( voor in de ketchup), hele ploegen staan er op het land, per hectare 1a2 vanNieropjes( verrijdbare toiletten) en een paar bierbanken met luifel, dat is het voor de werknemers. Ook rijden we langs een kerkhof, ik denk dat er iemand werd begraven, meega druk was het. Ook rijden we langs een State Prisson, de 2de al die wij tegen kwamen. Het zijn slaperige dorpjes, waar we door heen crossen, ik knikkerbol ook dus weg. Soms schiet ik wakker, want moet nl ook nog steeds navigeren, maar we zaten op een weg van 185 km vooruit, dus het mag af en toe weleens. De omgeving veranderd weer, we rijden nu door wijnstreken, de huizen worden ook een soort ranchers, maar nog niet in Dallas stijl, de ja knikkers staan wel in velden langs de weg, maar volgens mij staan ze al een tijd stil. Ons slaapadres word Montana De Oro, een mooie plaats aan de kust, we besluiten om hier 2 nachten te staan. We hebben nog een trail gelopen in de namiddag van ong 3 uur, mochten natuurlijk weer klimmen, maar eenmaal boven kijk je je ogen uit, de zee, en het labyrint van water voor de kust, aan de andere kant de bergen/ heuvels  met hier en daar een stip( koe), roofvogel zweven boven onze hoofden, ik word er stil van, niets met alleen de wind om je heen, sta je daar op een hoge steen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ben van elswijk:
    2 oktober 2019
    Weer een mooi verhaal karin.nog veel plezier voor de komende dagen.je kan op de fotoclub wel een lezing geven van je trip.
    Groetjes
    Ben
  2. Frieda:
    Jullie vervelen je niet
    Benieuwd naar het volgende verhaal
  3. Rick:
    2 oktober 2019
    Het is, dat jullie nog 'very young' zijn om alles wat jullie beleven te bevatten. Voor de ouderen onder ons, zouden al die indrukken teveel zijn om a. te onthouden en b. om ervan met volle teugen van te genieten!
    Wat dacht je van een ontbijt met WIFI (is dat daar een worstje?), een Amerikaanse Mac, meterslange files! Zo'n meter of 5? Gisteren stond in het 'piepkleine' Nederland een file van 1000 kilometer! Hebben we toch iets in Nederland, dat GROTER is dan in de VS!
    Rijden jullie op propaangas?
    Jullie beleven veel leuke dingen zeg:
    - Bierbankjes met een luifel!
    - Een zwevende roofvogel boven jullie hoofden!
    - Alles is zo héél bijzonder, volgens de tekst: 'Karin wordt er stil van'!
    Dat is ons (bij de wafjes) nog steeds niet gelukt. Heeft jouw Ben ook een rust zeg!

Maakt allemaal niet uit, maar jullie genieten nog steeds van een welverdiende vakantie (of reis?).

Geniet lekker door, maak er wat van, maak mooie foto's en bewonder de mooie natuur aldaar!
    Een hartelijke groet, vanuit een regenachtig Nederland!