Montana De Oro 2-10-2019

3 oktober 2019 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Vandaag uitslaap dag, we doen het rustig aan,  deden goed weer ff luchten, rijden koets even opfrissen, schoon water bij vullen, vuil water lossen, en dan gaan we op pad naar San Simeon, dat is ong een 3 kwartier terug naar SF, maar daar liggen de zee olifanten op het strand en zwemmen daar. Dat willen we graag zin en we zijn niet alleen, wat een beesten, dit zijn eigenlijk de jonkies, de hele grote en oudere zee olifanten zijn van januari tot mei hier meer dan liggen de stranden vol met wel duizend van deze logge beesten. Deze beesten zijn ook nog en een heerlijk maaltje voor de haaien,en die zwemmen dus ook in deze wateren.

We staan te genieten van deze beesten, klimmen over elkaar heen, geven nergens om, maken heel veel ruzie met elkaar, sommige liggen er voor dood bij, en dan gaat in eens een poot omhoog, dan scheppen ze zand en gooien dat over hun heen, dan worden ze niet bruin. Als ze het land op komen trilt heel hun lijf en rolt al hun vet mee, vogeltjes lopen gewoon tussen hun door. Het is een geweldig gezicht.

Hierna gaan we naar een soort kunstenaar dorpje, dat zich helemaal heb opgetut voor de Oktoberfeesten en Halloween, is een grappig gezicht al die spookpoppen, begraafplaatsen, die ze hebben na gebouwd, we besluiten om hier wat te eten en te drinken in een gezellige westernbar, het smaakt goed en ze draaien muziek uit de jaren 70, The Osmond enzo. We verlaten het dorpje terug naar onze slaapplaats. Wat mij op valt dat is dat de runderen hier geen gele oorbellen hebben zoals bij ons.

we nemen nog een afslag naar het strand, zus wil met haar voeten aan deze kant van de wereld ook even inde oceaan staan, en dan gaan we terug, we pakken alvast wat spullen in, Gerard steekt het hout( wat hij al die dagen heeft meegesjouwd)eindelijk in de fik. En dan gaan we eten, bakkie doen, word bij ons op de deur geklopt, wie zal dat zijn, staan er 2 Amerikanen dat wij op hun plek staan, O dat kan niet, wij hebben deze vanochtend weer betaald, gisteren besproken maar je moet per dag betalen, wij gaan morgen weg, dus misschien een foutje gemaakt, ze hadden deze plek via de mail besproken maar dat kan niet op deze camping, maar naast ons is nog vrij dus als ze willen kunnen ze daar staan. Ze gingen het na vragen. Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg, dus we gaan optijd naar bed

1. Bertie Van den Eijnden:
    3 oktober 2019
    Ik ga de verhalen nog missen. Dank voor het delen.
  2. Mike en Tamara:
    3 oktober 2019
    Zo dit hebben jullie ook weer mooi in de pocket! Bijna weer terug naar huis dus geniet nog van die laatste loodje. Kan Gerard een beetje met vuur spelen of drinkt hij alleen 🍺, hahaha spreek jullie gauw in Duitsland en have a safe flight!
  3. Roelie:
    3 oktober 2019
    Jullie maken heel wat mee.
    Koffer verhaal,het in vrije val naar beneden rijden,de natuur en heel veel M koffie.
    Geniet ervan.
  4. Koosen Anneke:
    3 oktober 2019
    weer gelezen jullie hebben een mooie reis uitgezocht en ook spannend hoor ik geef ni altijd commentaar maar ik lees het wel karin doe ben de groetjes van ons en als je thuis bent of komt ben ik al geopereerd aan mijn knie 14 oktober volgende week dus al we horen en tot ziens bij ons thuis groetjes koos en anneke
  5. Ria bakker:
    3 oktober 2019
    kijk uit naar jullie foto;s heb gisteren de foto;s van mijn zwager gekeken die is dinsdag teug gekomen met net zoveel verhalen als jullie
  6. Tante Janny:
    3 oktober 2019
    Hallo allemaal. Geniet van jullie verhalen je schrijft er zo leuk over Karin.Jullie van de verrassing in de ander. Genieten jullie maar lekker. Lieve groetjes allemaal.
  7. Wim Lagerweij:
    Karin en Ben.
    Mooie plaatjes van de robben en SF.
    De weg in de autospiegel kun je volgende week zo inleveren voor "ONDERWEG"
    Veel plezier en voor straks een goede reis terug.
    gr Wim.