Yosemite National Park

28 september 2019 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Van ochtend trekken ieder weer zijn eigen plan, wij moeten tanken en I+G moeten nog van alles doen, we spreken af bij Upper Pines Campground. Na de we het water en rest hebben geloosd verlaten wij deze campground en gaan opzoek naar een benzine station, die vinden we al redelijk snel maar 5 dollar per callen, niet normaal ruim 2 dollar duurder dan wat we gewend zijn . En dan brengt onze TomTom ons naar het Yosemite park, was niet zo moeilijk stond overal aan gegeven. Om binnen te komen moeten we onze parken pas laten zien. Iedereen loopt hier in dikke kleding, zitten wij in onze korte broek t-shirt,  na onze eerste stop  weten wij ook waarom , het is hier ijskoud. Snel een foto maken en weer die wagen in. We zitten ook boven in het park, zowat op de sneeuw grens, hoe verder we dalen hoe warmer het word. Ook hier is het weer een speeltuin voor Ben, hup in ze vrij en gaan met die RV. Ik hang natuurlijk weer in de beugels. Hier en daar een stop als het mogelijk is, want heel Amerika vertoefd op dit moment in het park, het is abnormaal druk. Ook de rangeren komt een keer naar ons toe, we hadden de wagen net NIET goed geparkeerd of we waar daar op wilde letten, allebei braaf knikken van ja, maar soms kan je niet anders om een foto te kunnen maken. Er zijn hier zoveel foto momenten dat ik maar niets meer roept anders komen we nooit beneden. Het is ook echt schitterend hier, de mooie kale rotsen met hier en daar want sneeuw, de uit gesleten gletsjers, die nu droogstaan en denk weer in april/mei er weer zijn als het sneeuw water naar beneden dondert, bomen zo hoog, de toppen zijn kaal maar halverwege begint dan toch weer het groene loof. Wij proberen onze RV te parkeren en willen een slaapplaats reserveren, jammer joh, alles zit vol, wij zetten ons op de reserveren lijst en moeten dan om 15.00 terug zijn, om te kijken over plek is, Ben heet tijdelijk Bruins mag maar 1 plek pp reserveren. Wij  beginnen onze loop in Half Dome, onder tussen is de temperatuur opgelopen tot ruim 30 tig,  als een soort reusachtige koepel verheft zich een berg van zowat 2700 mtr hoog, wij steken hier een rivier over nemen niet meer het pad, maar lopen verschillende paden af en volgens ineens het bordje waterval, dat we dan niet meer kunnen vinden, vragen het aan een rancher maar die zegt watervallen zijn weg, dus zeg ik links en Ben zegt recht, het word links en dwalen af. Ben zeurt en zegt jij gaat altijd verkeerd en dat klopt maar nog x vragen en een aardige tippel komen we aan bij onze RV. Om netjes 10 voor 3 staan wij in de wacht, de Akela komt naar buiten, verteld de spelregels en gaat namen noemen , wij zitten daar niet bij en moeten een ander onderkomen zoeken, ondertussen is de fam. Bruins ook gearriveerd en rijden achter ons aan opzoek naar de herberg waar wij kunnen overnachten, 2 zijn er vol bij de 3de is er plaats en de prijs, dat wil je niet weten, zo duur, maar we staan weer voor een nacht, morgen trekken we weer verder,  nog een week en dan zijn we weer thuis, het gaat echt super snel.

wist jullie al, dat het as van Marlo Brando(acteur The Godfather ) is  verstrooid in Death Valley.

Het toiletpapier hier zo dun is dat een vloeitje om een Shaggy te draaien dikker is.

1. Han&Hen:
    28 september 2019
    Wat een pech met die campgrounds. Wij hebben vorig jaar in de Lodge at The Falls geslapen, maar dat hebben we ook bijna een jaar van te voren gereserveerd. Yosemite Falls stond toen ook droog. We hebben toen wel de wandeling gedaan langs Vernal Falls en Nevada Falls. He le dag wandeling, erg spectaculair. Have fun ☺
  2. W.Lagerweij:
    28 september 2019
    Ton en Karin. Begrijp dat het nog druk is overal , maar geniet lekker en weet de plaats in het vliegtuig is al wel gereserveerd. Goede reis verder en ben heel benieuwd naar de foto’s Gr Wim
  3. Ben en Karin:
    29 september 2019
    Ha ha Wim, ik ben met Ben op vakantie, Magda met Ton🤣😂, snap dat je het niet helemaal kan volgen met onze reis verhalen
  4. Mike en Tamara:
    29 september 2019
    Wat een mooie trip! Geniet er dan nog maar even van.